موبایل
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 18:4 ::  نويسنده : امیربیگی
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:24 ::  نويسنده : امیربیگی

 
 
 
 


     
 

 

Nokia C6-01

 

حدود قیمت
گارانتي اصلي 450000 تومان در تاریخ 23/12/1390  
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران  
تاريخ ارائه : ماه سپتامبر سال 2010  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 /1700  
ابعاد : 13.9x53.5x103.8 ميليمتر  
وزن : 131 گرم  
رنگ بندي : نقره ای - طوسی - مشکی  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : AMOLED  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 640x360 پيکسل  
سايز : 3.2 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/WMA/WAV/eAAC  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : MP4/H.264/WMV  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود با قابلیت نمایش تصویر تماس گیرنده  
حافظه داخلي : 340 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 32 گيگابايت  
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM 11  
سرعت پردازنده : 680 مگاهرتز  
ديتا و اينترنت
پورت : Micro USB  
اينفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DP نسخه 2 با  
GPRS : Class 32  
EDGE : Class 32  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 10Mbps; HSUPA, 2Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پيام : SMS, MMS, Email, Push Email, IM  
مشخصات دوربين
دوربين : 8 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 2450x3264 پيکسل  
فوکوس اتوماتيک : ندارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 4 برابر  
حالت ماکرو :    
تشخيص چهره : ندارد  
تشخيص لبخند :    
فلاش : LED  
فيلم برداري : دارد  
کيفيت فيلم برداري : 720p  
دوربين دوم : دارد  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگير دست :    
موارد ديگر :    
امکانات
سيستم عامل : Symbian ^3 OS  
GPS : AGPS  
راديو : FM با RDS  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
منشي تلفن : ندارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ويرايشگر آفيس : ندارد  
نمايش فايلهاي آفيس : دارد  
نمايش پي دي اف : دارد  
Turn to mute : دارد  
Java : دارد  
Motion Sensor :    
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر : - USB On-the-go support  
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1050 mAh  
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقيقه  
زمان جانشين : 408 ساعت  
 
 

 شرکت تحقیقاتی IDC که در زمینه بازاریابی و شرکت های فناوری اطلاعات فعالیت دارد، در تازه ترین گزارش خود درباره بازار جهانی تبلت ها آورده است که اپل هنوز در این مسابقه جلوتر از بقیه ایستاده است. و البته آمازون هم توانسته نمایش قدرتمندی را بر روی صحنه ببرد. به گزارش نارنجی از Cnet،  فروش بین المللی تبلت ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ به بیش از 28‪.‬2 میلیون دستگاه رسیده که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۰ نشان از افزایش 155 درصدی دارد. آمار IDC نشان می دهد که:

-‬ در سال ۲۰۱۱ بیش از 68‪.‬7 میلیون دستگاه تبلت به فروش رفته است.

-‬ در سال ۲۰۱۲ انتظار می رود که بیش از 106‪.‬1 میلیون تبلت فروخته شود. در حالی که پیش بینی های قبلی 87‪.‬7 میلیون دستگاه بود!

-‬ اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ با فروش 15‪.‬4 میلیون دستگاه آیپد، توانسته ۵۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

-‬ آمازون با فروش 4‪.‬7 میلیون تبلت کیندل فایر در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، سهم 16‪.‬8 درصدی بازار را در اختیار گرفته است.

-‬ سامسونگ با مدل های مختلف گلکسی تب تنها 5‪.‬8 بازار تبلت را در اختیار داشته و به مقام سوم رسیده است.

-‬ مقام چهارم بازار تبلت های دنیا هم با سهم 3‪.‬5 درصدی از آن بارنز اند نوبل است.

کیندل فایر در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ در میان تبلت های اندرویدی سهم 32‪.‬3 درصدی را در اختیار داشت، که با رشد چشمگیر و تاثیر گذار خود به سهم 44‪.‬6 درصدی از بازار تبلت های اندرویدی در فصل پایانی ۲۰۱۱ دست پیدا کرده است.

البته این رشد سرسام آور کیندل فایر در بازار اپل هم بی تاثیر نبوده و سهم آیپد (و سیستم عامل iOS) از بازار تبلت را که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ بالغ بر 61‪.‬6 درصد بود، به 54‪.‬7 درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رسانید.


 

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:17 ::  نويسنده : امیربیگی

وقتی یک قطره آب روی یک برگ نیلوفر آبی می‌افتد چه می‌شود؟ این یک سوال فلسفی نیست، بلکه پدیده‌ای طبیعی است که دانشمندان آن را مطالعه کرده و صدها سال سعی می‌کردند آن را به عنوان یک پدیده منطقی و عقلانی معرفی کنند.

قطره آب می‌افتد، می‌جهد و بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری از خود می‌غلتد، برگ را تمیز می‌کند و جذب نمی‌شود.

اکنون دانشمندان در مرکز تحقیقات نوکیا در کمبریج بر این باورند که ممکن است بتوانند چنین تأثیری را در گوشی موبایل با استفاده از فناوری نانو تکرار کنند.

 


 

 
کریس باوِر، دانشمند ارشد در مرکز تحقیقاتی نوکیا در شهر کمبریج  این طور خلاصه می‌کند که: « درست مثل خیلی از دانشمندان، ما هم در حال تلاشیم تا چیزی که طبیعت هزاران سال بی‌عیب و نقص در حال انجام آن بوده را کپی کنیم.»

برای رسیدن به خصوصیت ضدآب و ضدلک بودن در یک برگ نیلوفر آبی، تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در مراحل نهاییِ طراحی یک پوشش فوق آب‌گریز (سوپرهیدروفوبیک) است که در سطوح خارجی گوشی به کار می‌رود.

اگر از ماهیتابه نچسب تفلون استفاده کرده باشید، با پوشش آب‌گریز معمولی آشنایی دارید- اما به پوشش فوق آب‌گریز یک ساختار نانو نیز افزوده شده تا لایه‌ای از هوا را را روی سطح گوشی به دام انداخته تا قطرات آب به آن نرسند.
 


 


کریس باوِر دو کاشی پیچ و خم‌دار ساخت نوکیا را تولید کرده تا تفاوت را نشان دهد. ابتدا او قطره آب را روی سطحی که هیچ پوششی ندارد می‌اندازد و می‌گوید: «آب به این شکل پخش می‌شود و سطح را می‌پوشاند.»

پس از آن باوِر قطره آبی را روی مارپیچی که پوشش هیدروفوبیک معمولی دارد می‌اندازد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، آب به همان شکل خود باقی می‌ماند و دوباره به بالا می‌جهد و مولکول‌های آن محکم به هم چسبیده و سپس روی سطح سُر می‌خورد.

باور این گونه توضیح می‌دهد که: «پوشش هیدروفوبیک یا آب‌گریز مانند تفلون سطح کم‌انرژی و زوایه تماسی به اندازه 120 درجه دارد که باعث می‌شود آب قطراتی مجزا و جدا از هم روی سطح تشکیل دهد.»

وی در ادامه توضیحات خود گفت که در پوشش فوق آب‌گریز زاویه تماسی که قطره آب می‌تواند نزدیک شود 180 درجه است و مایع قطراتی جدا از هم را شکل می‌دهند که دقیقا از سطح می‌جهند.
«تفاوت در پوشش نانویی است که هوا را در محیط به تله می‌اندازد و در واقع مایع هرگز با سطح تماس پیدا نمی‌کند.»


 

 
ساخت پوشش نانو به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. «پوشش‌های نانوی بسیار نازکی وجود دارند که در اصل تنها لایه‌ای از مولکول‌ها روی سطح قرار می‌دهد یا پوشش‌های مرسوم دیگری که پلیمرهای فلور یا سیلیکون هستند و می‌توانند تا چندین میکرومتر ضخامت داشته باشند.»

تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در کمبریج نمونه‌ای از این پوشش را روی گوشی نوکیا Lumia 710 ارائه کردند. این گوشی در آزمایشگاه آنها به یک پوشش فوق آب‌گریز یا سوپر هیدروفوبیک مجهز شد.

قطرات آب روی پوشش فوق آب‌گریز Lumia 710 افتادند، جهیدند و غلتیدند- سپس روی یک لایه نازک گرافینِ زیرین که به همراه پوشش سوپرهیدروفوبیک به کار رفته می‌افتند. 

در این مورد لایه گرافین مانند یک حسگر عمل می‌کند که قطرات آب را تشخیص می‌دهد و یک دوربین پرسرعت را برای ثبت فیلم حرکات آهسته فعال می‌کند. بنابراین شما می‌توانید پرش قطرات آب از سطح فوق آب‌گریز را ببینید.
 
باوِر این طور تخمین می‌زند که گرافین به احتمال زیاد تأثیر بسزایی در گوشی‌های موبایل خواهد داشت:
«گرافین سطحی است که از نهایت کیفیت برخوردار است؛ حجمی ندارد؛ بنابراین بسیار حساس است. قوی‌ترین و سخت‌ترین ماده‌ای است که تاکنون شناخته شده و عملکرد الکتریکی آن 100 برابر بهتر از سیلیکون است.»

گرافین هم اکنون در پوشش‌های آنتی-استاتیک یا ضدساکن به کار می‌رود و طبق گفته باوِر احتمال دارد به عنوان جایگزین مستقیم برای ماده نیمه‌رسانا و فرانمای" ایندیوم‌تین اکسید" در صفحه‌نمایش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
پس این پوشش فوق آب‌گریز دقیقا چه کاری می‌تواند در تلفن همراه انجام دهد؟

باوِر تضمین نمی‌‍‌‌کند که شما می‌توانید گوشی خود را برای غواصی به اعماق دریا ببرید و سالم بیرون آورید. سوراخ‌ها و خط‌های گوشی موبایل نمی‌توانند ضمانت کنند که گوشی شما کاملا ضد آب باشد.

اما پوشش فوق آب‌گریز باعث می‌شود که وقتی گوشی شما در یک پیاله آب یا یک فنجان قهوه بیا‌فتد سالم بماند و صدمه نبیند.

«این پوشش خاصیت‌های ضدآب، ضدخش و ضدبازتاب گوشی را بهتر می‌کند.»


 

 
اگر چه این فناوری هم اکنون برای استفاده به عنوان پوشش داخلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما باوِر می‌گوید ایجاد پوششی که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند به عنوان پوشش خارجی به کار رود سخت‌تر است:

«چالش بزرگ این است که ساختار نانو باید به قدری قدرتمند باشد که بتواند در استفاده روزمره دوام بیاورد. شما می‌توانستید هم اکنون نیز پوشش فوق آب‌گریز را درون یک گوشی قرار دهید، زیرا کسی نمی‌تواند به آن آسیبی وارد کند؛ اما در آن صورت، وقتی گوشی در جیب شماست از ضربات خارجی ایمن نخواهد ماند. قرار دادن این پوشش برای سطح بیرونی بسیار بادوام‌تر است. به احتمال زیاد شما هم می‌خواهید آن را در سطح بیرونی داشته باشید، زیرا دقیقا جایی است که شما بازتاب تمیز نگه داشتن گوشی خود را خواهید دید.»

باوِر گفت: «تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در کمبریج به مرحله تکمیل یک پوشش خارجی قوی از جنس فوق آب‌گریز بسیار نزدیک شده‌اند.»

فوق آب‌گریزی (سوپر هیدروفوبیا) فقط یکی از شکل‌های جدید ساخت گوشی است. در NRC کمبریج، تیم در حال استفاده از فناوری نانو برای ساخت تلفن‌های همراهی است که نه تنها بعد از غوطه‌ور شدن در آب صدمه نبینند بلکه بتوانند کشیده شوند، تا شوند و انعطاف داشته باشند.

باوِر می‌گوید: «ما در حال تولید نوع جدیدی از تعامل و ایجاد یک زبان حسی کاملا جدید برای استفاده از تلفن همراه هستیم.»

با وجود این، باوِر افزود که طبیعت هیشه پیروز است. هیچ کس تاکنون نتوانسته یک پوشش فوق‌ آب‎‌گریز تولید کنند که درست مثل یک برگ نیلوفرآبی بتواند خودش را ترمیم کند. این چالشی است که ما پیش رو داریم.



 

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : امیربیگی

مدتی است که شایعه تولید آی‌پد مینی از سوی اپل به گوش می‌رسد و حتی ما خبرهای جالب‌تری در مورد تبلت ۷ اینچی نیز پیش‌تر شنیده بودیم.

بنابر گزارش فارنت، حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت سامسونگ تامین‌کننده صفحه نمایش رتینا برای سومین نسل تبلت اپل است و اپل همچنین به‌زودی سفارش ساخت صفحات نمایشی ۷.۸۵ اینچی را به شرکت سامسونگ کره ارائه خواهد داد.

 


 


اپل در نسل جدید تبلت خود یعنی ipad New تاکید فراوانی بر کیفیت صفحه نمایش خود داشت و آن‌گونه که بلومبرگ گزارش کرده است با بررسی نتایج کیفی بر روی سه صفحه نمایش ارائه شده توسط سه شرکت شارپ، ال‌جی و سامسونگ نهایتا سامسونگ را تنها تامین‌کننده کیفی و مناسب برای عرضه صفحه نمایش آی‌پد نسل جدید خود دیده است.

شرکت سامسونگ تولیدکننده تراشه منحصر به فرد اپل یعنی A5 است و انتظار می‌رود که تراشه A5X را هم تولید کرده باشد که البته برای تائید آن باید مدت بیشتری صبر کرد و خوب اپل و سامسونگ علاوه بر همکاری‌های سخت‌افزاری با هم درگیر یک نزاع حقوقی در دادگاه‌ها با یکدیگر هم هستند.

در اوایل این ماه بود که یک سند از شرکت سامسونگ به بیرون درز کرد که اپل ممکن است آی‌پد مینی را در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی کند.

آی‌پد مینی اپل در رقابت مستقیم با کیندل‌فایر آمازون عرضه خواهد شد و همچنین یک چالش جدید برای شرکت‌هایی که تولید مینی‌تبلت را برای درآمدزایی بیشتر در دستور کار خود قرار داده بودند ایجاد خواهد کرد.

شرکت اپل هفته گذشته سومین نسل تبلت خود را معرفی کرد  که از روز جمعه در دسترس کاربران خواهد بود.


 

سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : امیربیگی
 
 
 
 
 
 

 

Nokia C5-03

 
حدود قیمت
گارانتي اصلي 310000 تومان در تاریخ 23/12/1390  
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران  
تاريخ ارائه : ماه اکتبر سال 2010  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.8x51x115.8 ميليمتر  
وزن : 93 گرم  
رنگ بندي : سبز - آبی - طوسی - مشکی  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : TFT  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 640x360 پيکسل  
سايز : 3.2 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/WAV/еAAC+/WMA  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : MP4/H.263/H.264/WMV  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود با قابلیت نمایش تصویر تماس گیرنده  
حافظه داخلي : 40 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 16 گيگابايت  
حافظه RAM : 128 مگابايت  
ديتا و اينترنت
پورت : Micro USB  
اينفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : Class 32  
EDGE : Class 32  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 10Mbps; HSUPA, 2Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پيام : SMS, MMS, Email, Instant Messaging  
مشخصات دوربين
دوربين : 5 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 1944x2592 پيکسل  
فوکوس اتوماتيک : دارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 4 برابر  
حالت ماکرو :    
تشخيص چهره :    
تشخيص لبخند :    
فلاش : ندارد  
فيلم برداري : دارد  
دوربين دوم : ندارد  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگير دست :    
موارد ديگر :    
امکانات
سيستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5  
GPS : AGPS  
راديو : استریو FM  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
منشي تلفن : ندارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ويرايشگر آفيس : ندارد  
نمايش فايلهاي آفيس :    
نمايش پي دي اف :    
Turn to mute :    
Java : دارد  
Motion Sensor :    
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر :    
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1000 mAh  
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقيقه  
زمان جانشين : 600 ساعت

 

سرانجام بعد از ارائه لیستی بسیار ضعیف و پر انتقاد از سوی سامسونگ درباره گوشی هایی که به اندروید 4 بروزرسانی می شوند، نوبت به آن رسیده که خبرهایی خوب هم در این باره بشنویم. فقط کافیست ببینیم چه درصدی از اندرویدی های سامسونگ بنابر اعلام لیست مذکور، به اندروید 4 بروزرسانی می شوند و این درصد را با رقبای آن (مانند HTC و سونی اریکسون)  مقایسه کنیم تا ارزشی که سامسونگ، در این باره،  برای مشتریان خود قائل بوده را درک کنیم!!

اما خبر خوب:  بروزرسانی برای گل سرسبد محصولات سامسونگ آغاز شد.

به گزارش جی اس ام، مطابق انتظار، آغاز این بروزرسانی با تلفن همراه پر طرفدار گلکسی اس 2 بود. کاربران این تلفن همراه در کشور کره جنوبی از هم اکنون می توانند این بروزرسانی را دریافت کنند. بعد از کشوره کره جنوبی، کاربران کشورهای لهستان، مجارستان، و سوئد نخستین کسانی خواهند بود که این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. بنابر اطلاعیه بلاگ رسمی سامسونگ، بقیه کشورها هم به نوبت و به زودی، این آپدیت  را دریافت خواهند کرد.

مسئولین سامسونگ تاکید کرده اند که گلکسی نوت و تبلت های اعلام شده از سوی این شرکت، بعد از کهکشانی دوم، اندروید 4  را دریافت می کنند.

اما یک خبر جالب برای دارندگان گلکسی اس، گلکسی دبلیو، گلکسی تب و گلکسی اس پلاس: همان طور که قبلا اعلام شده بود، آنان به صورت رسمی هرگز اندروید 4 را دریافت نخواهند کرد اما خبر خوب آنکه برخی از ویژگی های اندروید 4 مانند قابلیت آنلاک تصویری گوکشی ، در بروزرسانی های آتی، به اندروید 2.3 گوشی آنان اضافه خواهد شد


سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 15:25 ::  نويسنده : امیربیگی

اگر چه ما هم قبلا اعلام کرده بودیم که اپل در آی‌پد جدید خود از فناوری رتینا استفاده خواهد کرد و این موضوع هم اتفاق افتاد اما در همین حال نام‌های فراوانی نیز برای تبلت جدید این شرکت حدس زده شده بود که هیچکدام تحقق نیافت و زمانی که اپل رسما اعلام کرد نام آی‌پد جدید این شرکت The new ipad است، هزاران نفر از طرفداران اپل حیرت‌زده شدند. حالا سوال این است که چرا اپل نام نسل جدید آی‌پد را بدین صورت انتخاب کرد؟


فیل‌شیلر از مدیران ارشد اپل در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این مورد می‌گوید:”ما نمی‌خواهیم که قابل پیش‌بینی باشیم” و تمامی راز موفقیت اپل در همین جمله نهفته است.

این پاسخ به خوبی نشان می‌دهد که چرا اپل در حال حاضر رهبری دنیای دیجیتال را در دستان خود دارد و استراتژی بازایابی اپل فقط می‌خواهد با همین اصل ساده “غیرقابل پیش‌بینی بودن در ذهن مصرف‌کننده” به تحکیم خط تولید محصولات خود ادامه دهد.

به خوبی مبرهن است با عرضه یک محصول جدید اپل، شایعات در مورد نسل بعدی آن محصول آرام آرام شکل می‌گیرد و اپل توانسته است با یک مدیریت خوب شایعات به خوبی محصولات خود را در اغلب موارد تا زمان برگزاری کنفرانس غیر قابل پیش‌بینی کند.

به عنوان مثال قبل از مراسم معرفی نسل جدید آی‌پد، کسانی فکر می‌کردند با iPad 3 روبرو خواهند شد و کسانی نیز فکر می‌کردند که این محصول باید دارای نام iPad HD باشد و هر دو طرف نیز استدلال‌های قابل قبولی داشتند و حتی در آخرین لحظه نیز هیچ‌کس نتوانست حتی نام The new ipad را حدس بزند
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : امیربیگی

با توجه به بحث‌هايي كه انجام شده، بعيد به نظر مي‌رسد تعرفه‌هاي مكالمات تلفن همراه افزايش يابد زيرا اين تعرفه‌ها در جهان هم در حال كاهش است.

لطف‌الله سبوحي - معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌و‌گو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هيچ برنامه‌اي در اين زمينه ندارد و مرجع تصميم‌گيري در اين زمينه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات است.

وي در ادامه تاكيد كرد: به ويژه در زمينه تلفن همراه هرگونه افزايش قيمتي كه مطرح شود، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نمي‌پذيرد و به اعتقاد من شدني نيست اما اپراتورها حق دارند هرگونه درخواستي كه در اين زمينه دارند را به ما ارائه كنند.

شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:58 ::  نويسنده : امیربیگی

زنگ‌خور موبایل‌تان بالاست؟ دوست دارید تماس‌های کاری و شخصی‌تان با هم قاطی نشود و برای همین همیشه و در هرجایی که هستید باید دو گوشی در کیف و جیبتان داشته باشید؟ یک راه حل اقتصادی برای این مشکل وجود دارد: استفاده از گوشی‌هایی که به اصطلاح دوسیم‌کارته هستند.

در این صورت شما می‌توانید از یک سیم‌کارت برای انجام کارهای شخصی و از سیم‌کارت دیگر برای انجام کارهای تجاری خود استفاده کنید و برای هریک هم صورت‌حسابی جداگانه دریافت کنید. علاوه‌براین در سفرهای خارجی استفاده از چنین گوشی‌هایی می‌تواند شما را از مزیت استفاده از سیاست‌گذاری‌های مختلف قیمت‌گذاری که برای مکالمه و پیام کوتاه وجود دارد بهره‌مند سازد.

این فنلاندی‌ها بودند که اولین‌بار به فکر ساختن یک گوشی با قابلیت حمل دو سیم کارت افتادند. این گوشی که نامش بنفون توئین (Benefon Twin) بود در سال 2000 توسط شرکت بنفون ارائه شد. اوایل بسیاری از شرکت‌های معتبر سازنده گوشی به‌خاطر ارتباط نزدیکی که با اپراتورهای شبکه موبایل داشتند ترجیح می‌دادند مشتریانشان فقط از یک شبکه انحصاری استفاده کنند و به همین دلیل استقبال زیادی از این گوشی‌ها نمی‌کردند اما در نهایت آن‌ها هم نتوانستند در برابر وسوسه تقاضای فراوانی که از طرف کشورهای درحال توسعه برای این گوشی‌ها وجود داشت مقاومت کنند و بالاخره ساخت گوشی‌هایی با قابلیت استفاده همزمان از دو سیم‌کارت را شروع کردند.

یک شروع ضعیف

اولین گوشی‌هایی که قابلیت دارا بودن دو سیم‌کارت را داشتند در عمل هیچ مزیتی برای کاربرشان نداشتند به جز حذف گوشی دوم. در این گوشی‌ها از ساده‌ترین راه‌حل یعنی استفاده از یک دستگاه نگهدارنده دو سیم‌کارت استفاده شده بود که به خاطر بزرگی اندازه‌اش در برخی از گوشی‌ها جا نمی‌گرفت و و از همه مهم‌تر این‌که کاربر نمی‌توانست از هر دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان استفاده کند. به عبارت دیگر در صورتی که کاربر نیاز داشت از سیم‌کارت دیگر خود استفاده کند باید ابتدا گوشی را خاموش می‌کرد و بعد از روشن کردن مجدد، سیم‌کارت دوم را فعال می‌کرد و این هیچ فرقی با حمل کردن سیم‌کارت دوم درون کیف و تعویض آن در صورت نیاز نداشت. تنها مزیت این دسته از گوشی‌ها این بود که پوشش پشت گوشی سالم‌تر می‌ماند.

گام بعدی استفاده از آدابتورهای دو سیم‌کارتی بود. این آدابتورها در سایز یک سیم‌کارت معمولی بودند و بنابراین می‌توانستند درون هر گوشی‌ای قرار بگیرند. در برخی از مدل‌ها حتی به راحتی و بدون نیاز به خاموش کردن گوشی می‌شد بین دو سیم‌کارت سوئیچ کرد. با این‌وجود در این انواع هم امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت وجود نداشت.

دو سیم‌کارته‌های واقعی

گوشی‌هایی که دارای امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت هستند و تماس‌ها را روی هر دو شماره در هر زمانی برقرار می‌کنند؛ فعال نام دارند. درواقع در این گوشی‌ها بدون نیاز به خاموش کردن گوشی می‌توان از هر دو خط استفاده کرد. اکثر این گوشی‌ها دارای دو ترنسیور (فرستنده-گیرنده) داخلی هستند. البته در نسل جدید این گوشی‌ها از یک ترنسیور هم استفاده شده است.

عیبی که این گوشی‌ها دارند کم بودن طول عمر باتری آن‌هاست. در گوشی‌های دو سیم‌کارته فعال، طول عمر باتری تقریبا یک سوم است که برای جبران این کمبود در آن‌ها از باتری‌هایی با ظرفیت بهتر استفاده شده است. انواع چینی این گوشی‌ها هم برای این مشکل از دو باتری استفاده کرده‌اند.

همیشه پای یک چینی‌ در میان است

چینی‌ها مثل همیشه در ساخت گوشی‌های دو سیم‌کارته هم بسیار فعال بوده‌اند. طی سال‌های اخیر گوشی‌های دو سیم‌کارته زیادی از بازار چین وارد بازار دیگر کشورها شده است. این گوشی‌ها که خیلی از آن‌ها صفحه لمسی و دیگر خصوصیات مدرن یک گوشی را دارند با قیمت بسیار پایینی عرضه شده‌اند. گوشی‌های دو سیم‌کارته چینی اغلب دارای دو باتری هستند و عمده محبوبیت آن‌ها در کشورهای آسیایی‌ است.

یکی از این مدل‌های چینی که در آوریل 2010 ارائه شد اولین گوشی صفحه لمسی چینی بود که صفحه کلید نداشت و یک گوشی با خصوصیات مدرن بود. البته چینی‌ها مثل همیشه پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و اقدام به ساخت گوشی‌های سه سیم‌کارته هم کرده‌اند. Akai Trio اولین گوشی 3 سیم‌کارته چینی است.

علاوه بر چینی‌ها، هندی‌ها هم در این عرصه فعال حاضر شده‌اند. شرکت‌های هندی نیز هم‌چون کربن موبایل، مایکرومکس موبایل، اسپایس، لمون موبایل و لاوا دارای گوشی‌هایی با فن‌آوری دو سیم‌کارت هستند.

و البته شرکت‌هایی چون نوکیا، فیلیپس و سامسونگ هم از ورود به این حیطه غافل نبوده‌اند.
استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت قابلیتی است که گوشی Nokia C2 به همراه آن عرضه شده است. در کنار تمامی قابلیت‌هایی کهNokia C1 دارد مدل Nokia C2 توانایی فعال نگه داشتن دو سیم کارت را در یک زمان نیز دارد و کاربر می‌تواند وقتی گوشی روشن است تماس‌ها و پیام‌های متنی را که به هریک از سیم کارت‌ها ارسال می‌شود دریافت کند.

سامسونگ هم چندین مدل از گوشی‌های دو سیم‌کارته را عرضه کرده است. D780 و D880 از اولین مدل‌هایی بودند که توسط این شرکت عرضه شدند. البته این شرکت مدل D980 را هم با این قابلیت دارد که دارای صفحه لمسی است و یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم دارد. ظاهرا عیبی که گوشی‌های سامسونگ دارند این است از هر دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان تنها در مواقعی می‌توان استفاده کرد که با گوشی تماس گرفته می‌شود و برای برقراری تماس از طرف کاربر باید بین خط 1 و 2 سوئیچ کرد. این عیب در گوشی‌های چینی موجود در بازار وجود ندارد و هم‌زمان می‌توان از هر دو خط تماس گرفت و یا این‌که با آن‌ها تماس گرفته شود.

علاوه بر سامسونگ و نوکیا، به‌تازگی برندهای معروفی چون آیفون و اچ‌تی‌سی هم قدم‌هایی را در این راه برداشته‌اند. اخیرا به دارندگان آیفون 4 این امکان داده شده است که با استفاده از یک وسیله جانبی، گوشی خود را تبدیل به یک گوشی دوسیم‌کارته کنند. مزیتی که این کار دارد این است که این وسیله سیم‌کارت‌های معمولی را هم قبول می‌کند پس نیازی به استفاده از سیم‌کارت‌های کوچک نیست.

در این زمینه چینی‌ها توانسته‌اند انواع گوشی‌های دوسیم‌کارته را با ظاهری شبیه به گوشی‌های برندهای معروف بسازند اما کسانی که دوست دارند یک گوشی با برند معروف داشته باشند و در عین حال از دو شماره تلفن روی گوشی خود استفاده کنند می‌توانند به راه‌کار دیگری هم بیندیشند. برای این منظور می‌توان از سیم‌کارت‌هایی استفاده کرد که برای استفاده همزمان از دو شماره برنامه‌ریزی شده‌اند. در حال حاضر این امکان وجود دارد که 10 خط متفاوت را روی یک سیم‌کارت قرار داد.

-----------------------

همشهری آنلاین

شایعات زیادی پیرامون سومین ورژن از آیپد هر روز در خروجی خبرگزاری ها قرار می گرفت ولی این بار اپل با فرستادن دعوت نامه ای به اصحاب رسانه و کارشناسان مهر تائیدی بر مراسم معرفی این تبلت دوست داشتنی در چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۰ زد.

به گزارش پی سی دی، تصویر انتخابی برای این خبر دقیقا همان تصویر دعوت نامه ارسالی اپل برای اصحاب رسانه و کارشناسان است که در پائین تصویر اپل تنها به این جمله بسنده کرده است: (ما چیزی داریم که شما باید آن را ببینید و لمس کنید.)


در تصویر این دعوت نامه حرف های ناگفته ای مانده است که اپل در روز معرفی این محصول آن ها را بیان خواهد کرد.

تا کنون شایعاتی زیادی پیرامون این محصول دوست داشتنی اپل وجود داشته است ولی از جمله شایعاتی که به واقعیت نزدیک تر بوده می توان به :

پردازنده : چهار هسته ای با ساختار ARM و توان گرافیکی ۱۲ برابر بیشتر از آیپد۲

صفحه نمایش : ۹٫۷ اینچ به مانند ورژن های قبل ولی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ از نوع Retina

اندازه و وزن : از لحاظ اندازه نسبت به مدل آیپد۲ تنها باریک تر شده و از لحاظ وزن نسبتا سبک تر


 دو تیکه تصویر بالا مربوط به آیپد۳ و دو تیکه تصویر پائین مربوط به آیپد۲

برای این که بتوانیم بیشتر در مورد این تصویر کنکاش کنیم و به نتایج بهتری برسیم به مانند تصویر همین کار را بروی آیپد۲ خود انجام دادیم و همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید به این نتایج رسیدیم:

۱- اگر عکس مربوط به آیپد۳ بدون چرخاندن در همان شرایط اصلی گرفته شده باشد پس دکمه Home که در تمامی ورژن های آیفون و آیپد تنها کلید سخت افزاری سیستم عامل اپل بود حذف شده است.

۲- ما هم بروی آیپد۲ خود به مانند تصویر آیپد۳ ، calendar را به همان تاریخ تغییر دادیم و با همان استایل و کیفیت از کارمان عکس گرفتیم و با زوم کردن قسمت Calendar متوجه شدیم رزولوشن آیپد۳ و میزان PPI در هر پیکسل این محصول بسیار فراتر از آیپد۲ است و احتمالا باید آیپد۳ را با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ می بینیم.

اپل زمان برگزاری کنفرانس معرفی آیپد ۳ که به احتمال زیاد محصول یا محصولات دیگری نیز در کنار آن معرفی خواهد شد را هفتم ماه مارچ ساعت ۱۰ صبح در ایالت سانفرانسیسکو (۹:۳۰ شب به وقت تهران) در محل همیشگی برگزاری مراسم معرفی محصولات خود بیان کرد.

شرکت پاناسونیک  که تخصص چندانی در زمینه تلفن‌همراه ندارد و تلاش فراوانی برای ورود به این بازار دارد، گوشی هوشمند جدید خود را با نام Eluga Power و با اندازه بزرگتر نسبت به مدل اولیه این محصول موسوم به Eluga روانه بازار کرد.


به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5 اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 1280 در 720 پیکسل  به نمایش درمی‌آیند. برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای Snapdragon S4، سیستم‌عامل متن‌باز Android 4.0 و 8 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP57 است؛ به این معنی که پاناسونیک این محصول را مقاوم در برابر ورود گردوغبار، ضدآب و ضدضربه تولید کرده است.


گوشی هوشمند Eluga Power نسبت به مدل قبلی خود که 9.6 میلیمتر ضخامت داشت بدنه باریک‌تری دارد و ضخامت آن 7.8 میلیمتر اعلام شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی OLED می‌شود.

برای این  گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این  دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسلی در خود ذخیره کند.

پاناسونیک اعلام کرده است که باتری این  گوشی ظرف 30 دقیقه 50 درصد انرژی مورد نیاز خود را ذخیره می‌کند و طی 57 دقیقه  بیش از 80 درصد انرژی آن تامین می‌شود. هنوز قیمت نهایی این گوشی هوشمند مشخص نشده است.
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : امیربیگی

در اول مارچ سال ۱۹۳۸، «بیونگ چول لی»، تجارتی را در شهر «تاگو»ی کره با حدود سی هزار وُن won سرمایه شروع کرد. به گزارش یک پزشک، کار او نخست، فروش ماهی خشک‌، میوه و سبزی به تجار شهرهای منچوری و پکن بود.


کمی بیشتر از یک دهه، بعد او کارش را توسعه داد و سامسونگ که به زبان کره‌ای سه ستاره معنی می‌دهد، شروع به فروش دستگاه‌های آردکوبی و شیرینی‌پزی کرد که به وسیله خودش تولید می‌شد.

سامسونگ حالا شرکتی جهانی است.

امروز، روز تولد سامسونگ است.
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : امیربیگی

گروه خبری GSM: کنگره جهانی موبایل 2012 فرصتی بود تا نوکیا بار دیگر قدرت خود را در تمامی زمینه‌ها از ساخت گوشی تا ارائه خدمات و تولید لوازم جانبی جدید به نمایش گذارد. نوکیا BH-221، هدست بلوتوث جدید نوکیا تنها یکی از آنها بود.


نوکیا BH-221 هدست بلوتوثی است که رادیو اف‌ام هم دارد. گردش 360 درجه‌ای گیره به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش را با بهترین زاویه‌ای که می‌توانید آن را مشاهده کنید تطبیق دهید.

با یک ضربه کوچک به گوشی خود که مجهز به فناوری NFC است، به راحتی به آن متصل شده و از شنیدن موسیقی دلخواه یا برنامه‌های رادیویی لذت ببرید. صفحه‌نمایش روشن OLED در نوکیا BH-221 شماره مخاطبانی که با شما تماس گرفته‌اند را نمایش می‌دهد. کیفیت صدای عالی با این هدست بلوتوث با وجود فناوری پردازش دیجیتال سیگنال و تنظیمات صدای زیر و بم (Bass & Treble) تضمین می‌شود.

نوکیا BH-221 در رنگ‌های سبز، سفید، مشکی، آبی و صورتی و سرخابی با قیمت 59 یورو به بازار عرضه می‌شود.

این هدست بلوتوث مکعب شکل 28 و نیم گرم وزن دارد و ابعادش 45.9x45.9x18 میلی‌متر است. نوع رابط این هدست برای شارژ کردن میکرو یواس‌بی است و مدت زمان شارژ کامل 2 ساعت طول می‌کشد؛ پس از آن می‌توان از 7 ساعت مکالمه و 150 ساعت استندبای بهره‌مند شد.


کلیدهای کنترل شامل کلیدهای عقب و جلو کردن قطعات موسیقی، پخش و مکث موسیقی، کلید کنترل تماس و رادیو است. نوکیا BH-221 از فناوری بلوتوث 2.1 +EDR و NFC برخوردار است. در ضمن در جعبه بسته‌بندی هدست، سه گوشی در سایز کوچک، متوسط و بزرگ با رنگ منطبق با همان هدست برای استفاده در اندازه‌های مختلف گوش وجود دارد. 




دیگر محصول نوکیا، شارژر یو‌اس‌بی DC-16 است که نیروی دستگاه الکترونیک شما را دو برابر می‌کند و قابلیت انتقال را افزایش می‌دهد. این شارژ همراه را به هر گوشی یا دستگاهی که با شارژ یواس‌بی سازگاری دارد می‌توان متصل و آن را شارژ کرد. نوکیا DC-16 را نیز می‌توان با هر گونه شارژر میکرو یو‌اس‌بی دیواری، شارژر فندکی خودرو یا هر کابل انتقال اطلاعات شارژ کرد.

علاوه بر این، می‌توان رنگ آن را با رنگ گوشی تطبیق داد. رنگ‌هایی که برای شارژر نوکیا DC-16 در دسترس هستند شامل آبی، قرمز، سفید و مشکی است.


نوکیا DC-16 طراحی جمع‌وجوری دارد و بسیار شیک است. با برخورداری از وزن 75 گرم و ابعاد 120x23.3x13.3 میلی‌متر، آن‌قدر کوچک و جمع و جور است که حتی می‌توان آن را به راحتی در کیف پول هم جا داد.

از این منبع نیروی اضافی می‌توان برای شارژ سریع و آسان در زمانی که به منبع انرژی دسترسی ندارید استفاده کنید. تنها کافیست در مواقع نیاز آن را به گوشی خود متصل کرده و به کار خود ادامه دهید. 4 چراغ LED با نور واضح شما را از میزان شارژی که برای DC-16 باقی مانده مطلع می‌کنند.


شارژر نوکیا DC-16 تا 2200 میلی‌آمپر گنجایش دارد و هر بار شارژ، انرژی‌ای برابر با 950 میلی‌آمپر برای دستگاه شما فراهم می‌کند. شارژ نوکیا DC-16 حداکثر تا 5 ساعت طول می‌کشد. مدت زمان استندبای این دستگاه نیز به گونه‌ای است که پس از گذشت حداقل 3 ماه در حالت استندبای، بیشتر از 75 درصد انرژی آن کم می‌شود. چرخه عمر باتری نیز تا بیش از 500 بار تخلیه انرژی و شارژ مجدد دوام می‌آورد.
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 13:51 ::  نويسنده : امیربیگی


 


 

 

Nokia 808 PureView

 

مشخصات عمومي
وضعيت : بزودی  
تاريخ ارائه : ماه می سال 2012  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 _ HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.9x60.2x123.9 ميليمتر  
وزن : 169 گرم  
رنگ بندي : مشکی، سفید، قرمز  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : AMOLED  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 360x640 پيکسل  
سايز : 4 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : - MP3/WMA/WAV/eAAC+ player  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : - MP4/H.264/H.263/WMV player  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود  
حافظه داخلي : 16 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 32 گيگابايت  
حافظه RAM : 512 مگابايت  
حافظه ROM : 1 گيگابايت  
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM 11  
سرعت پردازنده : 1300 مگاهرتز  
ديتا و اينترنت
پورت : microUSB v2.0  
اينفرارد :    
بلوتوث : A2DPنسخه 3 با  
GPRS : Class 33  
EDGE : Class 33  
HSCSD :    
3G : HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g/n  
xHTML :    
HTML :    
ارسال پيام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM  
مشخصات دوربين
دوربين : 41 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 5368x7152 پيکسل  
نوع لنز : کارل زایس  
فوکوس اتوماتيک : دارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 3 برابر  
حالت ماکرو : دارد  
تشخيص چهره : دارد  
تشخيص لبخند :    
فلاش : زنون  
فيلم برداري : دارد  
کيفيت فيلم برداري : 1080p@30fps  
دوربين دوم : VGA  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگير دست : دارد  
موارد ديگر : قابلیت زوم دیجیتال تا 3 برابر بدون افت کیفیت تصویر

1/1.2' sensor size

ND filter
 
امکانات
سيستم عامل : Nokia Belle OS  
GPS : AGPS  
راديو : FM با RDS  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk :    
ويرايشگر آفيس :    
نمايش فايلهاي آفيس : دارد  
نمايش پي دي اف : دارد  
Turn to mute : دارد  
Java : دارد  
Motion Sensor : دارد  
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر : صفحه نمایش گوریلا گلس

صفحه نمایش با تکنولوژی Nokia ClearBlack display

پشتیبانی از USB On-the-go

DLNA, UPnP technology

پشتیبانی از HTML5 و Adobe Flash Lite

- SNS integration

نویز گیر با میکروفون های اختصاصی

پورت HDMI
 
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1400 mAh (BV-4D)  
زمان مکالمه : 11 ساعت  
زمان جانشين : 465 ساعت

__________________________________________________________________________________________

 

گروه خبری GSM: نوکیا دیروز در کنگره جهانی موبایل سال 2012 اولین گوشی هوشمند را با فناوری انحصاری خود یعنی فناوری PureView به نام Nokia 808 PureView معرفی کرد. این معرفی تمام انتظاراتی که می‌شد از کیفیت عکاسی یک موبایل دوربین‌دار در گذشته داشت را کاملا از میان برد.


Nokia 808 PureView از حسگر 41 مگاپیکسل با عالی‌ترین عملکرد اپتیک کارل‌زایس تا به امروز و فناوری جدید نمونه‌برداری پیکسل برخوردار است.

41 مگاپیکسل باورنکردنی

بله! 41 مگاپیکسل. اما این ترکیب در مورد ثبت تصاویری به اندازه بیلبورد نیست. به جای آن، با این دوربین می‌توان تصاویر حیرت‌انگیزی در اندازه معمولی با قابلیت مدیریت و تغییر در آنها ایجاد کرد. در اینجا حرف از ترکیب قابلیت‌های مفید است.

این فناوری به این معنی است که برای ثبت نماهایی در اندازه‌های مشخص (مثلا 5 مگاپیکسل) دوربین از فناوری نمونه‌برداری استفاده می‌کند که تا 7 پیکسل را در یک پیکسل "ناب" ترکیب کند و نویزهای تصویری که در دوربین دیگر گوشی‌های موبایل وجود دارد را حذف کند. مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه کاهش در جزییات تصویری که ثبت کردید تا 3 برابر بزرگنمایی کنید و هیچ پیکسل‌ مصنوعی در تصویر ایجاد نمی‌شود.

غیر از این، شما می‌توانید از حالت تصویربرداری خلاقانه یا Creative Shooting Mode استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با وضوح بالای 38 مگاپیکسل ثبت کنید. سپس آن را قاب‌بندی مجدد کنید، برش دهید و بزرگ‌نمایی کنید تا بتوانید بعد از گرفتن عکس و قبل از ذخیره و اشتراک‌گذاری در اندازه دلخواه، بهترین "تصویر در تصویر" را پیدا کنید.

 
فناوری نمونه‌برداری پیکسل عملکرد بهبودیافته‌ی قابل توجهی در شرایط کم‌نور نسبت به دوربین‌های گذشته فراهم می‌کند. Nokia 808 PureView در مقایسه با دوربین‌هایی که بزرگنمایی اپتیکال معمولی آنها در بزرگ‌نمایی کامل استفاده می‌شود، 5 برابر نور بیشتری دارند. در شرایطی که نور مناسب است نیز عملکرد بهبود یافته است، چون این ترکیب امکان تسریع در سرعت شاتر و کاهش تأثیر لرزش‌های دست و تکان‌های دوربین را فراهم کرده است.

ستاره فیلم‌برداری

عملکرد عالی دوربین به ویدیو نیز بسط داده می‌شود. دوربین امکان ضبط با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه با 4 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را به یمن وجود حسگر بزرگ و پردازش قدرتمند تصاویر که از پسِ بیش از یک میلیارد پیکسل در ثانیه بر می‌آید فراهم می‌کند. در وضوح‌های پایین‌تر، توانایی‌های بزرگنمایی با 6 برابر بزرگنمایی در 720p و تا 12 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت در ضبط ویدیویی nHD (360×640) افزوده می‌شود. البته ویدیوی عالی بدون صدای عالی هیچ است.

Nokia 808 PureView استاندارد جدیدی ایجاد کرده است. این گوشی اولین گوشی جهان برای فیلم‌برداری است که امکان ضبط صدا بدون افت کیفیت و مافوق توانایی‌های شنوایی بشر ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید حتی در پر سروصداترین محیط‌ها نیز صدای استریو با کیفیتی شبیه CD ایجاد کنید.



همچنان یک گوشی هوشمند

از دوربین که بگذریم، این گوشی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. درون آن، سیستم‌عامل نوکیا بل با ارتقا بهFeature Pack 1  وجود دارد. این بهبودها امکان عملکرد بهتر، شخصی‌سازی و گزینه‌های سرگرمی، یک مرورگر جدید، جدیدترین نقشه‌های نوکیا و یک نوار اعلام وضعیت بهبودیافته را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های عالی و جدید این است که Nokia 808 PureView  می‌تواند محتوا را با صدای فراگیر ضبط کرده و به هر هدفونی که از فناوری دالبی استفاده می‌کند انتقال دهد.

صفحه‌نمایش 4 اینچ از نوع ClearBlack AMOLED که در زیر Gorilla Glass قرار دارد. داخل این گوشی پردازنده 1.3 گیگاهرتز برای سریع‌تر کردن همه کارها وجود دارد. 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، برای گنجاندن همه تصاویر و ویدیوهایی که ضبط می‌کنید نیز در این گوشی دیده می‌شود.

Nokia 808 PureView  با وجود این همه امکانات که درون آن گنجانده شده تنها کمی از نوکیا N8 بزرگتر است؛ در حالی‌که وزن آن در مجموع به همراه باتری 169 گرم است. مدت مکالمه با این گوشی در شبکه 3G یا نسل سوم 6 ساعت و نیم و زمان استندبای 540 ساعت است.

آی‌فون پول‌سازترین گجتی است که اپل می‌سازد، به تازگی شبکه ABC مستند جالبی به نام A Trip to the iFactory پخش کرده است که در آن اطلاعات جالبی مطرح شده است. یکی از نکات جالب در این مستند، اطلاعاتی در مورد مراحل ساخت آی‌فون از مرحله تأمین قطعات تا موناژ و بسته‌بندی و ارسال به بازار است.

به گزارش یک پزشک، قیمت متوسط یک دستگاه آی‌فون حدود ۶۵۰ دلار است و هزینه ساخت هر آی‌فون ۲۹۳ دلار است.

از ۲۹۳ دلار مصرفی، حدود ۲۰۰ دلار صرف تأمین قطعات و مواد اولیه می‌شود، پس ۹۳ دلار برای ساخت و جایگزینی دستگاه‌های معیوب و نقل و انتقال آی‌فون به فروشگاه باقی می‌ماند.

تحلیل‌گران برآورد می‌کنند که هزینه مرحله ساخت یا مونتاژ آی‌فون تنها ۱۲٫۵ تا ۳۰ دلار باشد.

جالب است بدانید که برای ساخت آی‌فون ۱۴۱ مرحله در خط تولید باید انجام شود، کامل شدن هر آی‌فون ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

از این ۲۴ ساعت، ۶ تا ۸ ساعت، صرف نصب و تست نرم‌افزار می‌شود، پس ۱۷ ساعت برای مونتاژ سخت‌افزارها باقی می‌ماند.به کارگران خط تولید در ازای هر ساعت کار به طور متوسط ۱٫۷۸ دلار دستمزد داده می‌شود.

از ضرب ۱۷ ساعت، زمان لازم برای مونتاژ آی‌فون در ۱٫۷۸، عدد ۳۰ به دست می‌آید که هزینه کل مونتاژ سخت‌افزاری هر آی‌فون است.

اما باید در نظر گرفت که ممکن است بعضی از مراحل ساخت به صورت خودکار با دستگاه انجام شود و به علاوه ممکن است که در بعضی از مراحل کارکنان در انتظار پایان یک مرحله برای شروع مرحله بعد بمانند. تخمین زده می‌شود، که انجام هر مرحله ۳ دقیقه زمان لازم داشته باشد، در این صورت طول زمان کل مونتاژ را تنها ۷ ساعت می‌توان تخمین زد و هزینه مونتاژ حدود ۱۲ دلار می‌شود.

البته باید تأکید کنم که همه محاسبات بالا تخمینی هستند و فکر نکنید که اپل از هر دستگاه آی‌فون بیشتر از ۳۵۰ دلار به جیب می‌زند، چرا که باید هزینه تحقیقات و توسعه، طراحان و مهندسان و بازاریابی را هم به حساب بیاورید.

 شرکت HTC در حال برنامه‌ریزی است تا چهار مدل از گوشی‌های هوشمندش را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند.

به گزارش موبنا، شرکت تایوانی HTC سخت مشغول برنامه‌ریزی است تا گوشی‌های جدیدش را برای کنگره جهانی موبایل که 27 فوریه (8 اسفند) در اسپانیا برگزار می‌شود، آماده کند.



بر اساس گزارش Pocketlint.com، یکی از گوشی‌های این برند تایوانی One V نام دارد. این گوشی از پردازنده یک گیگاهرتزی با یک گیگابایت RAM و دوربین 5 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیو با کیفیت 720 پیکسل بهره می‌برد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی قابلیت صوتی Beats Audio است که کیفیت فوق‌العاده صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
One V همچنین از آخرین نسخه سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد.

گزارش‌ها حاکی است One V همراه با گوشی‌های One X و One S در این رویداد بزرگ جهانی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است One X یک دروید چهارهسته‌ای است و One S از پردازنده چهار هسته‌ای بهره خواهد برد.
از سوی دیگر انتظار می‌رود HTC گوشی دیگری با نام One XL به بازار بارسلون بیاورد که اطلاعاتی راجع به آن منتشر نشده است.

در حالی که شایعات زیادی درباره این گوشی‌ها منتشر شده، رونمایی و عرضه آنها در کنگره جهانی موبایل امسال که قرار است هفته آینده در بارسلون اسپانیا برگزار شود، توسط HTC تایید نشده است.

 

شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:16 ::  نويسنده : امیربیگی

سونی اریکسون با عرضه اکسپریا پلی یک ریسک بزرگ را شروع کرد و البته توانست با مدیریت خوب خود تا حدی به فروش دلخواه خود دست پیدا کند.

بنابر گزارش فارنت، با این حال شایعات جدید حکایت از این دارد که سونی این بار بدون اریکسون در حال پیگیری عرضه نسل دوم موبایل کنسول پرتابل خود است که البته طراحی آن تفاوت چندانی با نسخه اصلی و اولیه ندارد.

مشخصات فنی این تلفن همراه که البته هنوز رسما تائید نشده عبارت است از:

صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با تفکیک‌پذیری ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلاش و پردازنده دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی S4  که به سیستم عامل اندروید ۴.۰ مجهز شده است.

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا خاطره هر گونه دستگاهی که نام اریکسون را در کنار خود می‌بینید به ترفندهایی از اذهان پاک کند.

 

سونی (اریکسون) چندی پیش اسامی تلفن‌های همراهی که به اندروید ۴ بروز رسانی خواهند شد را اعلام کرد (در اینجا)  و طبق اعلام قبلی در ماه مارس و یا آوریل به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

به گزارش فارنت، حالا سونی نسخه آزمایشی یا همان بتای رام اندروید ۴ را برای دستگاه‌های آنلاک ۲۰۱۱ اکسپریا شامل اکسپریا آرک اس، Xperia neo V و Xperia ray عرضه کرده است و این بدین معنی است که بروز رسانی رسمی نیز به زودی عرضه خواهد شد.

گفتنی است که رام بتا برای توسعه‌دهندگان سونی اریکسون است و نصب این رام به دلیل مشکلات احتمالی به کاربران معمولی توصیه نمی‌شود.

اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات و خصوصیات رام بتا ICS و دانلود و بارگذاری این رام اکنون در وب‌سایت توسعه‌دهندگان سونی در اینجا قابل مشاهده است.


 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:57 ::  نويسنده : امیربیگی

angry birds seasons

angry birds seasons

 

سيستم عامل:

Android


دانلود angry birds seasons
13478.51 کيلوبايت
 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:54 ::  نويسنده : امیربیگی

Angry Birds Seasons v1.5.1

Angry Birds Seasons v1.5.1

ورژن جدید Angry Birds Seasons چند روز پیش به صورت رسمی منتشر شد که ویژه فصل تابستان می باشد. تغییراتی در این ورژن بوده از جمله تغییر جزئی در صفحات بازی , اضافه شدن مرحله های جدید , صداگذاری بهتر و…

اندروید

دانلود Angry Birds Seasons v1.5.1
19047.35 کيلوبايت


 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : امیربیگی

 Angry Birds Seasons: Summer Picnic 1.05

Angry Birds Seasons: Summer Picnic 1.05

بازی سیمبیان سری ۳

این نسخه از پرندگان خشمگین که توسط Rovio Mobile در سال ۲۰۱۱ عرضه شده است نسبت به نسخه ی RIO دارای مراحل متفاوت و پرندگانی جدید تر می باشد . هیچگاه از این بازی خسته نخواهید شد و همیشه شما را ساعت ها سرگرم خود خواهد کرد .

دانلود  Angry Birds Seasons: Summer Picnic 1.05
13223.47 کيلوبايت
 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : امیربیگی

Angry Birds Rio v1.2.2

Angry Birds Rio v1.2.2

پس از مدتها انتظار، ورژن جدید Angry Birds Rio توسط شرکت سازنده ارائه شد. این بازی دارای ۴ فصل مختلف با ۱۲۰ مرحله جذاب و مهیج است. به طور کل بازی Angry birds تا بحال یکی از جذاب ترین و منحصر بفرد ترین بازی های اندروید بوده است که میلیونها طرفدار در سراسر جهان دارد.

دانلود Angry Birds Rio v1.2.2
15923.84 کيلوبايت
 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Angry Birds Rio v1.20

Angry Birds Rio v1.20

نسخه جدید بازی بسیار زیبای پرندگان عصبانی (ساین شده)

- نوکیا سیمبیان 3

دانلود Angry Birds Rio v1.20
5651.45 کيلوبايت
 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : امیربیگی

 پرنده خشمگین Angry Birds v1.5.3

پرنده خشمگین Angry Birds v1.5.3

- آندروید

نسخه جدید بازی فوق العاده و معروف Angry Birds v1.5.3 که به تازگی منتشر شده است

دانلود  پرنده خشمگین Angry Birds v1.5.3
15819.81 کيلوبايت


 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : امیربیگی

پرندگان خشمگین نسخه Angry Birds Seasons: Happy St. Patrick

بازی پرندگان عصبانی تا به حال چندین نسخه ارائه کرده است که با محبوبیت کاربران روبه رو شده است و امروز نسخه Angry Birds Seasons ارائه شده است.این بازی یک بازی مهیج و سرگرم کننده می باشد که دارای 190 مرحله زیباست.

سیمبین 3

دانلود پرندگان خشمگین نسخه Angry Birds Seasons: Happy St. Patrick

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:30 ::  نويسنده : امیربیگی

Angry Birds v1.1 بصورت جاوا

Angry Birds v1.1 بصورت جاوا

این بازی زیبا برای سیستم عامل های سیمبیان آندروید و .... تا کنون منتشر یافته است . اینبار ما این بازی زیبا را بصورت جاوا برای شما آماده کرده ایم

دانلود Angry Birds v1.1 بصورت جاوا
4920.7 کيلوبايت

 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : امیربیگی

پردازنده‌های تگرا۲  انویدیا برای نخستین بار در تلفن های‌همراه موتورولا آتریکس ،فوتون ۴ جی و ال جی اپتیموس ۲ ایکس و همچنین سامسونگ کاپاتیف و چندین تلفن همراه دیگر بکار رفت و آرام آرام در حال فراگیر شدن نیز است.

به گزارش فارنت، امروز انویدیا  و غول سازنده تلفن همراه چینی یعنی ZTE  تلفن همراه  Mimosa X را رونمایی کردند که نخستین تلفن همراه اندرویدی است که به صورت کامل محصولات انویدیا در آن بکار رفته است که از این میان می‌توان به پردازنده ،چیپ گرافیکی، تجهیزات وایرلس و ارتباطی نیز اشاره کرد.

 


 


Mimosa X دارای پردازنده دو هسته‌ای تگرا ۲، پردازنده گرافیکی جی‌فورس به همراه سیستم عامل اندروید ۴.۰ عرضه خواهد شد.

این تلفن همراه دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با تفکیک پذیری ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل، دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب و ۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت وسیله کارت حافظه میکرو اس دی است.

هنوز قیمت و تاریخ عرضه این تلفن همراه مشخص نشده است ولی انتظار می‌رود این تلفن همراه در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه شود.


 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:27 ::  نويسنده : امیربیگی

کسانی که بیش از 25 سال سن دارند از بازی Snake یا مار به عنوان اولین و دوست‌داشتنی‌ترین بازی موبایل یاد می‌کنند. علاوه براین، ماربازی هنوز طرفداران زیادی دارد.

به بهانه پانزدهمین سال ارائه بازی مار در گوشی های نوکیا، به نکانی جالب درباره این بازی اشاره می کنیم:

ماربازی قدمتی بیش از حضور در گوشی‌های موبایل دارد. اولین بازی از نوع مار، یک بازی آرکِید به نام Blockade بود که توسط گرِملین در سال 1976 ساخته شد. محبوبیت این بازی در دهه 80 بیشتر شد؛ یعنی زمانی که راه خود را به ماشین حساب‌های تگزاس اینسترومنت، کامپیوترهای خانگی نظیر اپل 2، کومودور 64 و …  باز کرد  و از آنجا که هیچ کس صاحب این بازی نبود، نسخه‌هایی از آن تقریبا برای تمام کنسول‌های بازی تولید شد.

ماربازی اولین بار در سال 1997 در گوشی نوکیا 6110 ظاهر شد. این بازی توسط تانلی آرمانتو، مهندس طراحی، برای نرم‌افزار رابط کاربری گوشی‌های نوکیا سازگار شد. این بازی یکی از سه بازی بود که در سال 1997 معرفی شد. بازی‌های دیگر بازی Logic و Memory بودند و تاکنون در 400 میلیون گوشی موبایل بوده و امروزه نسخه نهم این بازی رایج است.

در سال 1998 دارندگان نوکیا 7110 توانستند با اتصال دو گوشی با هم از طریق اینفرارد نسخه دونفره آن را بازی کنند و در سال 2000 در نوکیا 9200 Communicator نسخه Snake Ex معرفی شد.

تانلی آرمانتو جایزه ویژه از MEF (Mobile Entertainment Forum) برای مشارکت در توسعه صنعت سرگرمی موبایل را در سال 2005 دریافت کرد.

در ضمن فرمول امتیازدهی این بازی به این شکل است: ضربه روی صفحه (212) × مرحله (1 تا 9) + 100 امتیاز اضافی برای به پایان رساندن مرحله. بیشترین حد امتیاز در مرحله اول 312 و در مرحله نهم 2008 است.


 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 17:25 ::  نويسنده : امیربیگی

: چندی پیش سامسونگ رسما اعلام کرد که در کنفرانس جهانی موبایل که از ۲۷ فوریه آغاز می شود، Galaxy S III را معرفی نخواهد کرد و برای معرفی آن در ماه های آینده برنامه جداگانه ای برگزار می نماید.

به گزارش نارنجی، حالا سامسونگ دعوتنامه ای منتشر کرده که خبر از برگزاری مراسمی در ۱۵ مارس (۱۸ اسفند) می دهد و در آن ذکر کرده: قصد دارد محصولات سال ۲۰۱۲ خود را معرفی کند. اما اشاره ای به هیچ محصول خاصی نشده است.

 به نظر می آید باید منتظر گلکسی اس سوم سامسونگ باشیم که طبق شایعات قرار است صفحه نمایش HD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل، پردازنده ۴ هسته ای و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشد.


 

چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : امیربیگی

درست است که هنوز ماه ها تا عرضه سیستم عامل بلک بری 10 شرکت RIM زمان باقی مانده است، اما مثل اینکه این شرکت از هم اکنون حتی تلفن های خود را برای کار با آن آماده کرده است. سایت CrackBerry فایلی را به دست آورده است که حاوی جزئیات بلک بری 10 است که RIM قصد داشته آنها را برای همکاران تبلیغاتی و بازاریابی خود بفرستد. این فایل شامل چندین عکس از نسخه های اولیه این سیستم عامل است.

به گزارش نارنجی، از نظر ظاهری، بلک بری ۱۰ همانند iOS و اندروید به نظر می رسد. این سیستم عامل بخش های زیادی را از هر دوی این OSها به عاریت گرفته. مثلا ویجت های شبیه اندروید را در کنار طرح آیکون اپلیکیشن هایی همانند iOS شاهد خواهید بود . جالب اینکه کرک بری می گوید در بلک بری ۱۰ حتی شاهد tileهای لایوی همانند ویندوز فون 7 خواهید بود!

 


 


مطمئنا بخش زیادی از این موارد می توانند قبل از ارائه رسمی بلک بری ۱۰ تغییر کنند. اما هم اکنون به نظر می رسد که سیستم عامل ناجی RIM، تنها یک ملغمه ای از دیگر پلتفرم های موفق دنیای موبایل با کمی خلاقیت و ابتکار نه چندان اورجینال است. حال باید منتظر عرضه آن به بازار و عکس العمل دیگر سیستم عامل ها بود! پیش بینی شما در خصوص این محصول RIM چیست؟

 

چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : امیربیگی

به نظر می رسد سامسونگ تبلت های 7 اینچی را دوست دارد. چرا که بعد از معرفی تبلت گلکسی و Galaxy Tab 7.0 Plus حالا با یک 7 اینچی جدید وارد بازار شده است. با Galaxy Tab 2 آشنا شوید. محصولی که لقب نخستین تبلت سامسونگ با اندروید 4.0 را به همراه دارد.
 


 


به گزارش نارنجی، این تبلت با نمایشگری از نوع PLS و باطری 4000mAh و دوربینی ۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA در جلو به شما اعلام می کند که جزو محصولات رده بالا به حساب نمی آید و میانه بازار را هدف گرفته است.

تبلت گلکسی 2 دارای پردازشگری دو هسته ای با سرعت 1GHz است و به همراه یک گیگابایت رم و با مدلی به همراه 3G و حافظه 32 گیگابایتی داخلی ارایه می شود. میزان حافظه قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه میکرو اس دی را نیز دارد.

ضخامت گلکسی تب 2 معادل 1.04 سانتیمتر است و با وزن 343 گرمی اش، باریک تر و سبک تر از تبلت گلکسی اول به حساب می آید. اما تغییر ابعاد آنقدرها هم فاحش نبوده است. (ضخامت گلکسی تب اول 1.19 سانتیمتر و وزن اش 368 گرم بود)


 


زمان ارایه به بازار از ماه آینده میلادی است و شروع ارایه از بریتانیا خواهد بود. قیمت Galaxy Tab 2 هنوز اعلام نشده. اما پیش بینی می شود که قیمتی زیر ۲۰۰ دلار داشته باشد.


 

موزیک‌فون دوسیم‌کارته نوکیا با گارانتی اصلی نوکیا به صورت رسمی وارد بازار ایران شد.

گروه خبری GSM: نوکیا X2-02 یک گوشی موسیقی‌محور با قابلیت تعویض آسان دوسیم‌کارت است و به کاربران امکان می‌دهد در حالی که با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط می‌مانند، بتوانند به راحتی هزینه‌های خود را مدیریت کنند.


 

 
نوکیا X2-02 با برخورداری از آنتن اف‌ام داخلی، پخش‌کننده MP3، کلیدهای مخصوص پخش موسیقی، قابلیت ضبط، بلندگوهای داخلی برای پخش موسیقی و 32 گیگابایت ظرفیت حافظه، به کاربران امکان می‌دهد تا هزاران قطعه موسیقی را ذخیره و پخش کنند. نوکیا X2-02 از قابلیت ویژه پردازش صدا برخوردار است که برای کاربر واضح‌ترین صدا را در یک گوشی ارزان‌قیمت فراهم می‌کند. قابلیت Play via Radio (پخش از طریق رادیو) به شما امکان می‌دهد تا فهرست پخش خود را با سیستم موسیقی، بلندگوی خودرو و حتی گوشی موبایل دیگر به اشتراک گذارید. علاوه بر این، این گوشی از پخش‌کننده موسیقی عالی و ضبط رادیو اف‌ام با کیفیت بالا (در بازارهای منتخب) برخوردار است که به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای مورد علافه خود را به طور مستقیم از رادیو ضبط و پخش کنند.

یکی از قابلیت‌های نوکیا X2-02 قابلیت تعویض آسان سیم‌کارت یا Easy Swap است؛ به طوری که کاربر می‌تواند بدون خاموش و روشن کردن گوشی سیم‌کارت را تعویض کند. مدیریت سیم‌کارت اختصاصی از دیگر ویژگی‌های نوکیا X2-02 است که امکان مدیریت هزینه‌ها و ذخیره تنظیمات 5 سیم‌کارت متفاوت را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر 1 تا 5 سیم‌کارت می‌توانند نام، زنگ و دفتر مخاطبان اختصاصی داشته باشند.
 
مرورگر نوکیا دسترسی به اینترنت را آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از قبل فراهم می‌کند و صفحات وب را تا 90 درصد فشرده کرده تا دانلود سریع‌تر و اطلاعات با هزینه کمتری انتقال داده شود.
ظاهر گوشی هم عالی به نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند بین 5 رنگ قرمزروشن، نقره‌ای تیره، نارنجی، بنفش و آبی انتخاب کنند.

ابعاد گوشی 15×50×113 میلی‌‍متر و وزن آن 93 گرم به همراه باتری است. نوکیا X2-02 صفحه‌نمایش 2/2 اینچ با کیفیت 320×240 پیکسل و دوربین 2 مگاپیکسل دارد. این گوشی تا 9.7 ساعت مکالمه مداوم و 18.5 روز استندبای دوام می‌آورد.

نوکیا X2-02 هم اکنون در بازار ایران به طور رسمی با گارانتی نوکیا به فروش می‌رسد

کازوا هیرای، مدیر عامل و رییس آینده سونی، در سخنانی به طور تلویحی اعلام کرد که شرکتش سرگرم بررسی برای بکارگیری سیستم عامل Vita OS در دستگاه‌های قابل حمل دیگری مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

سایت ژاپنی AV Watch گزارش کرده است که هیرای در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، گفته است که این شرکت نمی‌خواهد Vita OS به عنوان یک پلتفرم موبایل فراموش شود.

 


 


این گزارش همچنین سخنان یوشیو ماتسوموتو، معاون ارشد بخش سرگرمی‌های سونی، را نقل کرده که به احتمال بکارگیری Vita OS در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت اشاره کرده است.

تلاش‌های این شرکت برای رقابت در کسب و کار گوشی‌های اندرویدی، موفقیت مالی بزرگی را به همراه نداشته است. شرکت سابق سونی اریکسون پیش‌ از این با اشاره به رقابت شدید و با وجود افزایش ۶۵ درصدی سالانه فروش تلفن هوشمند آندرویدی اکسپریا، ضرر ۲۴۷ میلیون یورویی را برای سال مالی ۲۰۱۱ اعلام کرده است.

 Vita OS که سیستم عامل بازی سونی است، می‌تواند عامل متمایزکننده ای در توسعه فعالیت‌های موبایلی سونی باشد. کونیماسا سوزوکی، نایب رییس سونی، در پاسخ به امکان وارد کردن برنامه‌های تلفن هوشمند در پلتفرم Vita گفته است برای همین است که سونی قرار است انرژی خود را برای ساخت پلی‌استیشن سوئیت در سال جاری صرف کند.

 

یکی از مسائلی که همیشه تحولات زیادی را در خود داشته و طی 100 سال اخیر تلاش‌هایی را به خود اختصاص داده، توانایی پاسخ دادن به ایمیل‌ها و دسترسی به برنامه‌های سرگرم کننده در تلفن‌های همراه در زمانی است که در بیرون از منزل و در فضای آزاد هستید.

به گزارش روابط عمومی نوکیا در ایران اما وقتی خورشید درست روی صفحه‌نمایش بتابد و نور آن منعکس شود، آن وقت است که همه چیز خراب می‌شود و نمی‌توان چیزی مشاهده کرد. در حقیقت، این مشکل در سال‌های اخیر یعنی از زمانی که تمایلات به طور گسترده‌ای به سمت گوشی‌های لمسی و تمام‌صفحه جهت یافته بسیار حادتر شده است.

تولید صفحه‌نمایش‌های روشن‌تر بخشی از آن راهکارها است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم راهکارهای صفحه‌نمایش را برای برخوداری از چند نیت بیشتر (nit واحد روشنایی)  بهبود دهیم.

اما روشن‌تر کردن صفحه‌نمایش هم برای خود موانع بزرگی دارد. صفحه‌های بزرگ و مدرن امروزی نسبت به صفحه‌نمایش‌های 1.5 اینچ سیاه و سفیدی که در گوشی‌هایی نظیر نوکیا 3310 بود، نیروی بیشتری استفاده می‌کنند. زمانی می‌رسد که کاربران مجبورند برای اینکه چند ساعت بیشتر از تلفن‌ همراه استفاده کنند، صفحه‌نمایش را تیره‌تر یا نور آن را کمتر کنند.

بنابراین باید تدبیر دیگری برای بهبود قابلیت استفاده در فضای بیرون اتخاذ می‌شد؛ تدبیری که بر کاهش بازتاب صفحه‌نمایش تمرکز داشته باشد. پوشش‌های ضدانعکاس معرفی شدند. اما اینها هم کافی نبودند.

به همین خاطر نوکیا صفحه‌نمایش CBD یا ClearBlack display را خلق کرد.

گوشی‌هایی که از فناوری ClearBlack display برخوردارند، از چندین لایه پُلارایز (قطبی) برای حذف انعکاس‌ها بهره می‌گیرند.

احتمالا تا کنون خیلی‌ها عینک‌های آفتابی پلارایز را امتحان کرده‌اند و تقریبا می‌دانند که چگونه کار می‌کنند. اگر با استفاده از عینک‌های پلارایز به یک پنجره یا سطح آب نگاه کنیم، بیشتر فرانما می‌شوند- به همین خاطر این عینک‌ها مخصوصا برای ماهیگیرها خوب هستند. پلارایزر (قطبنده) بازتاب یا انعکاس نور را از بین می‌برد.

لایه‌های پلارایزری که در راهکارهای صفحه‌نمایش استفاده می‌شوند، کمی پیچیده‌تر از عینک‌های آفتابی هستند. در واقع، اشعه نور بارها به صفحه‌نمایش گوشی شما وارد و از آن خارج می‌شود.

 


 


بین سطح گوشی شما و صفحه‌نمایش هم پلارایزر طولی (linear polarizer) و هم لایه‌های تاخیر (retardation layers) وجود دارد. وقتی نور به صفحه‌نمایش برخورد می‌کند، این اتفاقات می‌افتد:

نور با قطبنده طولی برخورد می‌کند و به صورت عمودی قطبیده یا پلارایز می‌شود. (قطبش* به طور کلی، یعنی در یک ردیف قرار دادن ارتعاش موج در یک مسیر خاص)

سپس با قطبنده مدور لایه تاخیر برخورد می‌کند. این لایه نور را معکوس می‌کند و قطبش چرخشی راست انجام می‌دهد.

سپس به صفحه‌نمایش برخورد می‌کند و کمانه می‌کند یا برمی‌گردد و جهت چرخش نور را چپ‌گرا می‌کند.

نور از لایه تاخیر یا دیرکرد برمی‌گردد. وقتی این کار انجام شد، به صورت افقی قطبیده می‌شود.

سرانجام، با قطبنده طولی برخورد می‌کند، از آنجا که نور اکنون به صورت افقی قطبیده شده، می‌تواند کاملا توسط این راهکار نوری مسدود شود.

پس دلیل اینکه نور صفحه‌نمایش گوشی مسدود نمی‌شود این است که تنها نیمه دوم این سفر را انجام می‌دهد؛ بنابراین زمانی که به فیلتر نهایی برخورد می‌کند، نور غیرقطبی شده و از آن عبور می‌کند.

*قطبش یا پلاریزاسیون یک ویژگی امواج عرضی است که جهت نوسان را در صفحه عمود بر انتشار موج نشان می‌دهد. امواج طولی مانند صوت قطبش ندارند، ولی در امواج عرضی مانند نور جهت نوسان میدان الکتریکی یکتا نیست و با قطبش تعیین می‌شود. قطبش عمود بر مسیر حرکت موج است. در این حالت میدان الکتریکی در یک جهت هدایت می‌شود (قطبش خطی) یا ممکن است که آن به حالت چرخشی درآید مثل حرکت موج (قطبش چرخشی یا فشرده) در حالت های دیگر نوسان ها می‌توانند در حرکت به طرف راست یا چپ بچرخند. طبق اینکه کدام چرخش در یک موج مشخص نشان داده شود به آن گردش می‌گویند. چیزی که باعث قطبش می‌شود پلارایزر یا قطبنده و چیزی که مورد قطبش قرار می‌گیرد قطبیده یا پلارایزد می‌گویند.


 

چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : امیربیگی

به تازگی اطلاعات و شواهد تازه‌ای از نسل بعدی تبلت شرکت اپل که معرفی آن بسیار نزدیک است در یک وب سایت ژاپنی به نام iLab منتشر شده است و این تصاویر متعلق به صفحه نمایش و LCD  آی پد ۳ ،قاب پشتی و محل اتصال کانکتور است و تصاویر به صورت مجاور با آی پد ۲ منتشر شده تا ما بتوانیم هر چه بیشتر تفاوت این دو تبلت شرکت اپل را درک کنیم.

 


 


به گزارش فارنت، پنل صفحه نمایش توسط شرکت شارپ در چین مونتاژ می‌شود و نقاطی که در تصویر نیز مشخص شده است به خوبی صحت این ادعا را تائید می‌کند.


 


به هر حال طبق اخبار بسیار موثق تبلت شرکت اپل در هفته اول ماه مارچ معرفی خواهد شد و اگر چه بسیار شبیه به آی پد ۲ خواهد بود ولی به هر حال بروز رسانی‌هایی همچون پردازنده ۴ هسته‌ای ،دوربین بهتر و به احتمال فراوان فناوری LTE را نیز شاهد خواهیم بود.


 


نحوه نصب و استقرار سوراخ‌های پیچ مشخص می‌کند که با صفحه نمایش ضخیم تری در حدود یک میلیمتر بیشتر روبرو خواهیم بود که همان صفحه نمایش رتینا شارپ خواهد بود.


 


در ضمن تصویر زیر نیز قطعه و دوربین پشت آی پد ۳ را در مقابل آی پد ۲ نشان می‌دهد.


 



 

یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 14:29 ::  نويسنده : امیربیگی

نتایج بررسیهای یک موسسه تحقیقات بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که در سال 2011 تنها 8.5 درصد از جستجوهای اینترنتی از طریق دستگاههای موبایل انجام شده است.

به گزارش مهر، موسسه "استات کانتر" با بررسی جستجو در اینترنت از طریق تلفنهای همراه نشان داد که در دوره سال 2011 تنها 8.5 درصد از وبگردیها با پایانه های موبایل انجام شده است. هرچند این تحقیقات بدون محاسبه وبگردی روی تبلتها انجام شده است.

در بررسیهای سال 2010 ترافیک اینترنت موبایل با در نظر گرفتن آمارهای مربوط به جستجو از طریق تبلت به رشد 4.6 درصد رسید درحالی که در سال 2009 تنها یک رشد 1.6 درصدی را به ثبت رساند.

آمارهای مربوط به استفاده از اینترنت موبایل از طریق تلفنهای همراه هوشمند در سال 2011 علیرغم رشد دو برابری در مدت 12 ماه بسیار پایین تر از پیش بینی ها بود.

تحقیقات "استات کانتر" نشان می دهد که ترافیک اینترنت مصرف شده از طریق پایانه های موبایل صرف جستجو در سایتهای از پیش انتخاب شده و یا استفاده از برنامه های جانبی بوده است درحالی که وزن ترافیک مصرف شده برای جستجوهای پیچیده از طریق اینترنت موبایل بسیار کم است.

"استات کانتر" با بررسی 15 میلیون پیج که ماهانه بازدید می شوند و بیش از 3 میلیون وب سایت به این نتایج دست یافت و توانست جستجوهای انجام شده توسط سیستم عاملهای موبایل، برند دستگاهها و مرورگرهای موبایل را شناسایی کند.

جستجو در اینترنت در طبقه بندی سیستم عاملهای موبایل
 
برپایه این آمارها، 32 درصد از جستجوها از طریق سیستم عاملهای "سمیبیان" و 24 درصد با سیستم عاملهای iOS اپل انجام شده است.
 
در آمریکا 45 درصد از صفحات وب از طریق دستگاههای iOS (بدون محاسبه "آی- پد" ها) بازدید شده اند که این رقم برای آندروئید 39 درصد بوده است.
 
جستجو با سیستم عامل بلک بری در مدت 12 ماه در آمریکا از 26 درصد به 8 درصد کاهش یافت و سیستم عامل سیمبیان که هرگز در این بازار قوی نبوده است با کسب 4 درصد از جستجوهای اینترنت موبایل به کار خود پایان داد.


جستجو در اینترنت در طبقه بندی مرورگرهای موبایل
 
در سال 2011 تنها کمتر از 24 درصد از صفحات وب در سطح جهانی با مرورگر اپرا موبایل و اپرا مینی باز شده اند.

مرورگر آندروئید با در اختیار داشتن 20 درصد از مرورها در رتبه دوم و مرورگر سافاری اپل در سکوی سوم ایستاد.
 
با مرورگر نوکیا در حدود 12 درصد از صفحات وب بازدید شد و مرورگر بلک بری در حدود 7 درصد از بازدید صفحات وب از طریق اینترنت موبایل را به خود اختصاص داد.
 
در آمریکای شمالی، مرورگر آندروئید با در اختیار گرفتن 37 درصد از سهم بازدیدها در راس ایستاد. مرورگر "آی- فن" (سافاری) با کسب 34 درصد در رتبه دوم و سافاری در "آی- پاد لمسی" 10 درصد از بازدیدهای وب را انجام داد.
 
مرورگر بلک بری 7.5 درصد و نوکیا در حدود 2 درصد از بازدیدهای صفحات در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.
 
جستجو در اینترنت در طبقه بندی برندهای تلفنهای همراه

در سطح جهانی، دستگاههای برند نوکیا در حدود 40 درصد از مجموع جستجوها را به خود اختصاص دادند و به این ترتیب، نوکیا در راس این طبقه بندی ایستاد.
 
اپل، سال 2011 را با کسب 29 درصد از بازدیدهای وب به پایان رساند و به مدال نقره رضایت داد. برند RIM (تولید کننده دستگاههای بلک بری) با ثبت یک کاهش قابل توجه از 18 درصد سال 2010 به حدود 9 درصد تنزل کرد.
 
درحالی که سامسونگ در مدت 12 ماه از حدود 7 درصد به 15 درصد رسید و در سکوی سوم قرار گرفت. مارکهای دیگری چون HTC، "ال. جی"، سونی و ... با فاصله زیادی در ته جدول ایستادند.
 
در آمریکای شمالی، اپل با کسب دو سوم اتصالات به اینترنت از 47.5 درصد به 60 درصد افزایش یافت و سهم RIM از 34 درصد به 11 درصد تنزل کرد.
 
سامسونگ با ثبت یک رشد دوبرابری از حدود 6 درصد به 12 رسید و نوکیا سال گذشته را با کسب حدود 6 درصد از اتصالات به اینترنت موبایل در آمریکای شمالی پایان داد.



 

شرکت نوکیا در اقدامی به امید افزایش قدرت رقابت و سهم این شرکت در میان رقیبان قدرتمند بازار متنوع تلفن‌های همراه، تعداد نیروهای خود در شرکت‌های سازنده گوشی‌های خود در اروپا و مکزیک را کاهش داده و بخش ساخت محصولات خود را به کارخانه‌های آسیایی منتقل خواهد کرد.

این بدان معناست که کارخانه‌های این شرکت در سالو فنلاند، کوماروم مجارستان و رینوسا مکزیک با تقریبا ۴ هزار نفر کارمند با تعدیل نیرو و کاهش کارکنان خود مواجه خواهند شد و نوکیا اعلام کرده که از این کارخانه‌ها برای ساخت محصولات سفارشی بهره خواهد برد و برای کسانی که نگران از دست دادن شغل خود هستند، برنامه‌هایی دارد.

بنابر گزارش فارنت، مطمئنا این موضوع برای کارکنان این کارخانه‌ها دردناک خواهد بود، مخصوصا برای کارکنان کارخانه فنلاند که نوکیا را محصولی بومی دانسته و حالا آن را از دست رفته و در چنگال چینی‌ها می‌بینند.

آن‌طور که در گزارش نوکیا آمده دیگر تمامی کارخانه‌های تامین‌کننده قطعات این شرکت را باید در چین، تایوان و یا در کشورهایی حول و حوش همان منطقه باید خلاصه کرد و این دقیقا همان دلیلی است که نوکیا آن را تمزکز قطعه‌سازان خود در یک منطقه عنوان کرده است.

 

این تیتر، سؤالی است  که خیلی از ماها هنگام خرید یک گوشی از خودمان می‌پرسیم. سرعت پیشرفت فناوری آنقدر زیاد است که بهترین گجت بازار، بعد از چند ماه دیگر جلوه‌ای در دست‌های ما ندارد. طبیعی است که بعد از مدتی در صدد فروش گجت‌هایمان برمی‌آییم، در این صورت چیزی که ما را نگران می‌کند، این است که کسر کوچکی از قیمتی که برای گجتمان پرداخته بودیم، دستمان را می‌گیرد.

پس طبیعی است همان زمان خرید گوشی نو، یکی از معیارهای جانبی برای ما، گوشی‌ای باشد که کمترین میزان تغییر قیمت را با گذشت زمان داشته باشد.

بنابر گزارش یک پزشک، شرکتی به نام Priceonomics همین بررسی را به صورت علمی در بازار امریکا انجام داده است، این شرکت، تغییر قیمت مدل‌های مختلف آی‌فون، ۷۰ مدل محبوب اندروید و ۳۰ مدل محبوب بلکبری را در گذشت زمان مورد  مطالعه قرار داده است.

 


 


خلاصه نتیجه تحقیق آنها این بود که خریداران آی‌فون بعد از ۱۸ ماه می‌توانند، می‌توانند با ۶۳ درصد قیمت اصلی، گوشی خود را بفروشند، در صورتی که اندرویدی‌ها یا دارندگان گوشی‌های بلک‌بری، به ترتیب با ۴۲ و ۴۱ درصد قیمت اصلی قادر به فروش گوشی خود می‌شوند.

گرچه در بازار ایران به خاطر متغیرهای زیاد، عرضه غیرمستقیم گوشی‌ها، واسطه‌گری و مسائل دیگر، قیمت گوشی‌ها با بازار جهانی تفاوت بسیار دارند، اما در یک نگاه کلی و همچنین استفاده از تجربه دوستان، میزان حفظ قیمت گوشی‌های آی‌فون چشم‌گیر به نظر می‌رسد.


 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس abworldlife.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 34875
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1