موبایل
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : امیربیگی

درست است که هنوز ماه ها تا عرضه سیستم عامل بلک بری 10 شرکت RIM زمان باقی مانده است، اما مثل اینکه این شرکت از هم اکنون حتی تلفن های خود را برای کار با آن آماده کرده است. سایت CrackBerry فایلی را به دست آورده است که حاوی جزئیات بلک بری 10 است که RIM قصد داشته آنها را برای همکاران تبلیغاتی و بازاریابی خود بفرستد. این فایل شامل چندین عکس از نسخه های اولیه این سیستم عامل است.

به گزارش نارنجی، از نظر ظاهری، بلک بری ۱۰ همانند iOS و اندروید به نظر می رسد. این سیستم عامل بخش های زیادی را از هر دوی این OSها به عاریت گرفته. مثلا ویجت های شبیه اندروید را در کنار طرح آیکون اپلیکیشن هایی همانند iOS شاهد خواهید بود . جالب اینکه کرک بری می گوید در بلک بری ۱۰ حتی شاهد tileهای لایوی همانند ویندوز فون 7 خواهید بود!

 


 


مطمئنا بخش زیادی از این موارد می توانند قبل از ارائه رسمی بلک بری ۱۰ تغییر کنند. اما هم اکنون به نظر می رسد که سیستم عامل ناجی RIM، تنها یک ملغمه ای از دیگر پلتفرم های موفق دنیای موبایل با کمی خلاقیت و ابتکار نه چندان اورجینال است. حال باید منتظر عرضه آن به بازار و عکس العمل دیگر سیستم عامل ها بود! پیش بینی شما در خصوص این محصول RIM چیست؟

 

چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : امیربیگی

به نظر می رسد سامسونگ تبلت های 7 اینچی را دوست دارد. چرا که بعد از معرفی تبلت گلکسی و Galaxy Tab 7.0 Plus حالا با یک 7 اینچی جدید وارد بازار شده است. با Galaxy Tab 2 آشنا شوید. محصولی که لقب نخستین تبلت سامسونگ با اندروید 4.0 را به همراه دارد.
 


 


به گزارش نارنجی، این تبلت با نمایشگری از نوع PLS و باطری 4000mAh و دوربینی ۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA در جلو به شما اعلام می کند که جزو محصولات رده بالا به حساب نمی آید و میانه بازار را هدف گرفته است.

تبلت گلکسی 2 دارای پردازشگری دو هسته ای با سرعت 1GHz است و به همراه یک گیگابایت رم و با مدلی به همراه 3G و حافظه 32 گیگابایتی داخلی ارایه می شود. میزان حافظه قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه میکرو اس دی را نیز دارد.

ضخامت گلکسی تب 2 معادل 1.04 سانتیمتر است و با وزن 343 گرمی اش، باریک تر و سبک تر از تبلت گلکسی اول به حساب می آید. اما تغییر ابعاد آنقدرها هم فاحش نبوده است. (ضخامت گلکسی تب اول 1.19 سانتیمتر و وزن اش 368 گرم بود)


 


زمان ارایه به بازار از ماه آینده میلادی است و شروع ارایه از بریتانیا خواهد بود. قیمت Galaxy Tab 2 هنوز اعلام نشده. اما پیش بینی می شود که قیمتی زیر ۲۰۰ دلار داشته باشد.


 

موزیک‌فون دوسیم‌کارته نوکیا با گارانتی اصلی نوکیا به صورت رسمی وارد بازار ایران شد.

گروه خبری GSM: نوکیا X2-02 یک گوشی موسیقی‌محور با قابلیت تعویض آسان دوسیم‌کارت است و به کاربران امکان می‌دهد در حالی که با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط می‌مانند، بتوانند به راحتی هزینه‌های خود را مدیریت کنند.


 

 
نوکیا X2-02 با برخورداری از آنتن اف‌ام داخلی، پخش‌کننده MP3، کلیدهای مخصوص پخش موسیقی، قابلیت ضبط، بلندگوهای داخلی برای پخش موسیقی و 32 گیگابایت ظرفیت حافظه، به کاربران امکان می‌دهد تا هزاران قطعه موسیقی را ذخیره و پخش کنند. نوکیا X2-02 از قابلیت ویژه پردازش صدا برخوردار است که برای کاربر واضح‌ترین صدا را در یک گوشی ارزان‌قیمت فراهم می‌کند. قابلیت Play via Radio (پخش از طریق رادیو) به شما امکان می‌دهد تا فهرست پخش خود را با سیستم موسیقی، بلندگوی خودرو و حتی گوشی موبایل دیگر به اشتراک گذارید. علاوه بر این، این گوشی از پخش‌کننده موسیقی عالی و ضبط رادیو اف‌ام با کیفیت بالا (در بازارهای منتخب) برخوردار است که به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای مورد علافه خود را به طور مستقیم از رادیو ضبط و پخش کنند.

یکی از قابلیت‌های نوکیا X2-02 قابلیت تعویض آسان سیم‌کارت یا Easy Swap است؛ به طوری که کاربر می‌تواند بدون خاموش و روشن کردن گوشی سیم‌کارت را تعویض کند. مدیریت سیم‌کارت اختصاصی از دیگر ویژگی‌های نوکیا X2-02 است که امکان مدیریت هزینه‌ها و ذخیره تنظیمات 5 سیم‌کارت متفاوت را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر 1 تا 5 سیم‌کارت می‌توانند نام، زنگ و دفتر مخاطبان اختصاصی داشته باشند.
 
مرورگر نوکیا دسترسی به اینترنت را آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از قبل فراهم می‌کند و صفحات وب را تا 90 درصد فشرده کرده تا دانلود سریع‌تر و اطلاعات با هزینه کمتری انتقال داده شود.
ظاهر گوشی هم عالی به نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند بین 5 رنگ قرمزروشن، نقره‌ای تیره، نارنجی، بنفش و آبی انتخاب کنند.

ابعاد گوشی 15×50×113 میلی‌‍متر و وزن آن 93 گرم به همراه باتری است. نوکیا X2-02 صفحه‌نمایش 2/2 اینچ با کیفیت 320×240 پیکسل و دوربین 2 مگاپیکسل دارد. این گوشی تا 9.7 ساعت مکالمه مداوم و 18.5 روز استندبای دوام می‌آورد.

نوکیا X2-02 هم اکنون در بازار ایران به طور رسمی با گارانتی نوکیا به فروش می‌رسد

کازوا هیرای، مدیر عامل و رییس آینده سونی، در سخنانی به طور تلویحی اعلام کرد که شرکتش سرگرم بررسی برای بکارگیری سیستم عامل Vita OS در دستگاه‌های قابل حمل دیگری مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

سایت ژاپنی AV Watch گزارش کرده است که هیرای در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، گفته است که این شرکت نمی‌خواهد Vita OS به عنوان یک پلتفرم موبایل فراموش شود.

 


 


این گزارش همچنین سخنان یوشیو ماتسوموتو، معاون ارشد بخش سرگرمی‌های سونی، را نقل کرده که به احتمال بکارگیری Vita OS در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت اشاره کرده است.

تلاش‌های این شرکت برای رقابت در کسب و کار گوشی‌های اندرویدی، موفقیت مالی بزرگی را به همراه نداشته است. شرکت سابق سونی اریکسون پیش‌ از این با اشاره به رقابت شدید و با وجود افزایش ۶۵ درصدی سالانه فروش تلفن هوشمند آندرویدی اکسپریا، ضرر ۲۴۷ میلیون یورویی را برای سال مالی ۲۰۱۱ اعلام کرده است.

 Vita OS که سیستم عامل بازی سونی است، می‌تواند عامل متمایزکننده ای در توسعه فعالیت‌های موبایلی سونی باشد. کونیماسا سوزوکی، نایب رییس سونی، در پاسخ به امکان وارد کردن برنامه‌های تلفن هوشمند در پلتفرم Vita گفته است برای همین است که سونی قرار است انرژی خود را برای ساخت پلی‌استیشن سوئیت در سال جاری صرف کند.

 

یکی از مسائلی که همیشه تحولات زیادی را در خود داشته و طی 100 سال اخیر تلاش‌هایی را به خود اختصاص داده، توانایی پاسخ دادن به ایمیل‌ها و دسترسی به برنامه‌های سرگرم کننده در تلفن‌های همراه در زمانی است که در بیرون از منزل و در فضای آزاد هستید.

به گزارش روابط عمومی نوکیا در ایران اما وقتی خورشید درست روی صفحه‌نمایش بتابد و نور آن منعکس شود، آن وقت است که همه چیز خراب می‌شود و نمی‌توان چیزی مشاهده کرد. در حقیقت، این مشکل در سال‌های اخیر یعنی از زمانی که تمایلات به طور گسترده‌ای به سمت گوشی‌های لمسی و تمام‌صفحه جهت یافته بسیار حادتر شده است.

تولید صفحه‌نمایش‌های روشن‌تر بخشی از آن راهکارها است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم راهکارهای صفحه‌نمایش را برای برخوداری از چند نیت بیشتر (nit واحد روشنایی)  بهبود دهیم.

اما روشن‌تر کردن صفحه‌نمایش هم برای خود موانع بزرگی دارد. صفحه‌های بزرگ و مدرن امروزی نسبت به صفحه‌نمایش‌های 1.5 اینچ سیاه و سفیدی که در گوشی‌هایی نظیر نوکیا 3310 بود، نیروی بیشتری استفاده می‌کنند. زمانی می‌رسد که کاربران مجبورند برای اینکه چند ساعت بیشتر از تلفن‌ همراه استفاده کنند، صفحه‌نمایش را تیره‌تر یا نور آن را کمتر کنند.

بنابراین باید تدبیر دیگری برای بهبود قابلیت استفاده در فضای بیرون اتخاذ می‌شد؛ تدبیری که بر کاهش بازتاب صفحه‌نمایش تمرکز داشته باشد. پوشش‌های ضدانعکاس معرفی شدند. اما اینها هم کافی نبودند.

به همین خاطر نوکیا صفحه‌نمایش CBD یا ClearBlack display را خلق کرد.

گوشی‌هایی که از فناوری ClearBlack display برخوردارند، از چندین لایه پُلارایز (قطبی) برای حذف انعکاس‌ها بهره می‌گیرند.

احتمالا تا کنون خیلی‌ها عینک‌های آفتابی پلارایز را امتحان کرده‌اند و تقریبا می‌دانند که چگونه کار می‌کنند. اگر با استفاده از عینک‌های پلارایز به یک پنجره یا سطح آب نگاه کنیم، بیشتر فرانما می‌شوند- به همین خاطر این عینک‌ها مخصوصا برای ماهیگیرها خوب هستند. پلارایزر (قطبنده) بازتاب یا انعکاس نور را از بین می‌برد.

لایه‌های پلارایزری که در راهکارهای صفحه‌نمایش استفاده می‌شوند، کمی پیچیده‌تر از عینک‌های آفتابی هستند. در واقع، اشعه نور بارها به صفحه‌نمایش گوشی شما وارد و از آن خارج می‌شود.

 


 


بین سطح گوشی شما و صفحه‌نمایش هم پلارایزر طولی (linear polarizer) و هم لایه‌های تاخیر (retardation layers) وجود دارد. وقتی نور به صفحه‌نمایش برخورد می‌کند، این اتفاقات می‌افتد:

نور با قطبنده طولی برخورد می‌کند و به صورت عمودی قطبیده یا پلارایز می‌شود. (قطبش* به طور کلی، یعنی در یک ردیف قرار دادن ارتعاش موج در یک مسیر خاص)

سپس با قطبنده مدور لایه تاخیر برخورد می‌کند. این لایه نور را معکوس می‌کند و قطبش چرخشی راست انجام می‌دهد.

سپس به صفحه‌نمایش برخورد می‌کند و کمانه می‌کند یا برمی‌گردد و جهت چرخش نور را چپ‌گرا می‌کند.

نور از لایه تاخیر یا دیرکرد برمی‌گردد. وقتی این کار انجام شد، به صورت افقی قطبیده می‌شود.

سرانجام، با قطبنده طولی برخورد می‌کند، از آنجا که نور اکنون به صورت افقی قطبیده شده، می‌تواند کاملا توسط این راهکار نوری مسدود شود.

پس دلیل اینکه نور صفحه‌نمایش گوشی مسدود نمی‌شود این است که تنها نیمه دوم این سفر را انجام می‌دهد؛ بنابراین زمانی که به فیلتر نهایی برخورد می‌کند، نور غیرقطبی شده و از آن عبور می‌کند.

*قطبش یا پلاریزاسیون یک ویژگی امواج عرضی است که جهت نوسان را در صفحه عمود بر انتشار موج نشان می‌دهد. امواج طولی مانند صوت قطبش ندارند، ولی در امواج عرضی مانند نور جهت نوسان میدان الکتریکی یکتا نیست و با قطبش تعیین می‌شود. قطبش عمود بر مسیر حرکت موج است. در این حالت میدان الکتریکی در یک جهت هدایت می‌شود (قطبش خطی) یا ممکن است که آن به حالت چرخشی درآید مثل حرکت موج (قطبش چرخشی یا فشرده) در حالت های دیگر نوسان ها می‌توانند در حرکت به طرف راست یا چپ بچرخند. طبق اینکه کدام چرخش در یک موج مشخص نشان داده شود به آن گردش می‌گویند. چیزی که باعث قطبش می‌شود پلارایزر یا قطبنده و چیزی که مورد قطبش قرار می‌گیرد قطبیده یا پلارایزد می‌گویند.


 

چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : امیربیگی

به تازگی اطلاعات و شواهد تازه‌ای از نسل بعدی تبلت شرکت اپل که معرفی آن بسیار نزدیک است در یک وب سایت ژاپنی به نام iLab منتشر شده است و این تصاویر متعلق به صفحه نمایش و LCD  آی پد ۳ ،قاب پشتی و محل اتصال کانکتور است و تصاویر به صورت مجاور با آی پد ۲ منتشر شده تا ما بتوانیم هر چه بیشتر تفاوت این دو تبلت شرکت اپل را درک کنیم.

 


 


به گزارش فارنت، پنل صفحه نمایش توسط شرکت شارپ در چین مونتاژ می‌شود و نقاطی که در تصویر نیز مشخص شده است به خوبی صحت این ادعا را تائید می‌کند.


 


به هر حال طبق اخبار بسیار موثق تبلت شرکت اپل در هفته اول ماه مارچ معرفی خواهد شد و اگر چه بسیار شبیه به آی پد ۲ خواهد بود ولی به هر حال بروز رسانی‌هایی همچون پردازنده ۴ هسته‌ای ،دوربین بهتر و به احتمال فراوان فناوری LTE را نیز شاهد خواهیم بود.


 


نحوه نصب و استقرار سوراخ‌های پیچ مشخص می‌کند که با صفحه نمایش ضخیم تری در حدود یک میلیمتر بیشتر روبرو خواهیم بود که همان صفحه نمایش رتینا شارپ خواهد بود.


 


در ضمن تصویر زیر نیز قطعه و دوربین پشت آی پد ۳ را در مقابل آی پد ۲ نشان می‌دهد.


 



 

یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 14:29 ::  نويسنده : امیربیگی

نتایج بررسیهای یک موسسه تحقیقات بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که در سال 2011 تنها 8.5 درصد از جستجوهای اینترنتی از طریق دستگاههای موبایل انجام شده است.

به گزارش مهر، موسسه "استات کانتر" با بررسی جستجو در اینترنت از طریق تلفنهای همراه نشان داد که در دوره سال 2011 تنها 8.5 درصد از وبگردیها با پایانه های موبایل انجام شده است. هرچند این تحقیقات بدون محاسبه وبگردی روی تبلتها انجام شده است.

در بررسیهای سال 2010 ترافیک اینترنت موبایل با در نظر گرفتن آمارهای مربوط به جستجو از طریق تبلت به رشد 4.6 درصد رسید درحالی که در سال 2009 تنها یک رشد 1.6 درصدی را به ثبت رساند.

آمارهای مربوط به استفاده از اینترنت موبایل از طریق تلفنهای همراه هوشمند در سال 2011 علیرغم رشد دو برابری در مدت 12 ماه بسیار پایین تر از پیش بینی ها بود.

تحقیقات "استات کانتر" نشان می دهد که ترافیک اینترنت مصرف شده از طریق پایانه های موبایل صرف جستجو در سایتهای از پیش انتخاب شده و یا استفاده از برنامه های جانبی بوده است درحالی که وزن ترافیک مصرف شده برای جستجوهای پیچیده از طریق اینترنت موبایل بسیار کم است.

"استات کانتر" با بررسی 15 میلیون پیج که ماهانه بازدید می شوند و بیش از 3 میلیون وب سایت به این نتایج دست یافت و توانست جستجوهای انجام شده توسط سیستم عاملهای موبایل، برند دستگاهها و مرورگرهای موبایل را شناسایی کند.

جستجو در اینترنت در طبقه بندی سیستم عاملهای موبایل
 
برپایه این آمارها، 32 درصد از جستجوها از طریق سیستم عاملهای "سمیبیان" و 24 درصد با سیستم عاملهای iOS اپل انجام شده است.
 
در آمریکا 45 درصد از صفحات وب از طریق دستگاههای iOS (بدون محاسبه "آی- پد" ها) بازدید شده اند که این رقم برای آندروئید 39 درصد بوده است.
 
جستجو با سیستم عامل بلک بری در مدت 12 ماه در آمریکا از 26 درصد به 8 درصد کاهش یافت و سیستم عامل سیمبیان که هرگز در این بازار قوی نبوده است با کسب 4 درصد از جستجوهای اینترنت موبایل به کار خود پایان داد.


جستجو در اینترنت در طبقه بندی مرورگرهای موبایل
 
در سال 2011 تنها کمتر از 24 درصد از صفحات وب در سطح جهانی با مرورگر اپرا موبایل و اپرا مینی باز شده اند.

مرورگر آندروئید با در اختیار داشتن 20 درصد از مرورها در رتبه دوم و مرورگر سافاری اپل در سکوی سوم ایستاد.
 
با مرورگر نوکیا در حدود 12 درصد از صفحات وب بازدید شد و مرورگر بلک بری در حدود 7 درصد از بازدید صفحات وب از طریق اینترنت موبایل را به خود اختصاص داد.
 
در آمریکای شمالی، مرورگر آندروئید با در اختیار گرفتن 37 درصد از سهم بازدیدها در راس ایستاد. مرورگر "آی- فن" (سافاری) با کسب 34 درصد در رتبه دوم و سافاری در "آی- پاد لمسی" 10 درصد از بازدیدهای وب را انجام داد.
 
مرورگر بلک بری 7.5 درصد و نوکیا در حدود 2 درصد از بازدیدهای صفحات در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.
 
جستجو در اینترنت در طبقه بندی برندهای تلفنهای همراه

در سطح جهانی، دستگاههای برند نوکیا در حدود 40 درصد از مجموع جستجوها را به خود اختصاص دادند و به این ترتیب، نوکیا در راس این طبقه بندی ایستاد.
 
اپل، سال 2011 را با کسب 29 درصد از بازدیدهای وب به پایان رساند و به مدال نقره رضایت داد. برند RIM (تولید کننده دستگاههای بلک بری) با ثبت یک کاهش قابل توجه از 18 درصد سال 2010 به حدود 9 درصد تنزل کرد.
 
درحالی که سامسونگ در مدت 12 ماه از حدود 7 درصد به 15 درصد رسید و در سکوی سوم قرار گرفت. مارکهای دیگری چون HTC، "ال. جی"، سونی و ... با فاصله زیادی در ته جدول ایستادند.
 
در آمریکای شمالی، اپل با کسب دو سوم اتصالات به اینترنت از 47.5 درصد به 60 درصد افزایش یافت و سهم RIM از 34 درصد به 11 درصد تنزل کرد.
 
سامسونگ با ثبت یک رشد دوبرابری از حدود 6 درصد به 12 رسید و نوکیا سال گذشته را با کسب حدود 6 درصد از اتصالات به اینترنت موبایل در آمریکای شمالی پایان داد.



 

شرکت نوکیا در اقدامی به امید افزایش قدرت رقابت و سهم این شرکت در میان رقیبان قدرتمند بازار متنوع تلفن‌های همراه، تعداد نیروهای خود در شرکت‌های سازنده گوشی‌های خود در اروپا و مکزیک را کاهش داده و بخش ساخت محصولات خود را به کارخانه‌های آسیایی منتقل خواهد کرد.

این بدان معناست که کارخانه‌های این شرکت در سالو فنلاند، کوماروم مجارستان و رینوسا مکزیک با تقریبا ۴ هزار نفر کارمند با تعدیل نیرو و کاهش کارکنان خود مواجه خواهند شد و نوکیا اعلام کرده که از این کارخانه‌ها برای ساخت محصولات سفارشی بهره خواهد برد و برای کسانی که نگران از دست دادن شغل خود هستند، برنامه‌هایی دارد.

بنابر گزارش فارنت، مطمئنا این موضوع برای کارکنان این کارخانه‌ها دردناک خواهد بود، مخصوصا برای کارکنان کارخانه فنلاند که نوکیا را محصولی بومی دانسته و حالا آن را از دست رفته و در چنگال چینی‌ها می‌بینند.

آن‌طور که در گزارش نوکیا آمده دیگر تمامی کارخانه‌های تامین‌کننده قطعات این شرکت را باید در چین، تایوان و یا در کشورهایی حول و حوش همان منطقه باید خلاصه کرد و این دقیقا همان دلیلی است که نوکیا آن را تمزکز قطعه‌سازان خود در یک منطقه عنوان کرده است.

 

این تیتر، سؤالی است  که خیلی از ماها هنگام خرید یک گوشی از خودمان می‌پرسیم. سرعت پیشرفت فناوری آنقدر زیاد است که بهترین گجت بازار، بعد از چند ماه دیگر جلوه‌ای در دست‌های ما ندارد. طبیعی است که بعد از مدتی در صدد فروش گجت‌هایمان برمی‌آییم، در این صورت چیزی که ما را نگران می‌کند، این است که کسر کوچکی از قیمتی که برای گجتمان پرداخته بودیم، دستمان را می‌گیرد.

پس طبیعی است همان زمان خرید گوشی نو، یکی از معیارهای جانبی برای ما، گوشی‌ای باشد که کمترین میزان تغییر قیمت را با گذشت زمان داشته باشد.

بنابر گزارش یک پزشک، شرکتی به نام Priceonomics همین بررسی را به صورت علمی در بازار امریکا انجام داده است، این شرکت، تغییر قیمت مدل‌های مختلف آی‌فون، ۷۰ مدل محبوب اندروید و ۳۰ مدل محبوب بلکبری را در گذشت زمان مورد  مطالعه قرار داده است.

 


 


خلاصه نتیجه تحقیق آنها این بود که خریداران آی‌فون بعد از ۱۸ ماه می‌توانند، می‌توانند با ۶۳ درصد قیمت اصلی، گوشی خود را بفروشند، در صورتی که اندرویدی‌ها یا دارندگان گوشی‌های بلک‌بری، به ترتیب با ۴۲ و ۴۱ درصد قیمت اصلی قادر به فروش گوشی خود می‌شوند.

گرچه در بازار ایران به خاطر متغیرهای زیاد، عرضه غیرمستقیم گوشی‌ها، واسطه‌گری و مسائل دیگر، قیمت گوشی‌ها با بازار جهانی تفاوت بسیار دارند، اما در یک نگاه کلی و همچنین استفاده از تجربه دوستان، میزان حفظ قیمت گوشی‌های آی‌فون چشم‌گیر به نظر می‌رسد.


 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 15:7 ::  نويسنده : امیربیگی


 

Sony Ericsson ELM / K970

 

 
حدود قیمت
گارانتي اصلي 242000 تومان  
     
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران  
تاريخ ارائه : ماه دسامبر سال 2009  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 2100  
ابعاد : 14x45x110 ميليمتر  
وزن : 90 گرم  
رنگ بندي : مشکی - قرمز  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : TFT  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 320x240 پيکسل  
سايز : 2.2 اينچ  
صفحه لمسي : ندارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/eAAC+/WAV  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : MP4/H.263/H.264  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : 2000 مخاطب  
حافظه داخلي : 280 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 8 گيگابايت  
ديتا و اينترنت
پورت : USB  
اينفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps  
EDGE : Class 10, 236.8 kbps  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 7.2 Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پيام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM  
مشخصات دوربين
دوربين : 5 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 1944x2592 پيکسل  
فوکوس اتوماتيک : دارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 4 برابر  
حالت ماکرو :    
تشخيص چهره : دارد  
تشخيص لبخند : دارد  
فلاش : LED  
فيلم برداري : دارد  
کيفيت فيلم برداري : VGA  
دوربين دوم : ندارد  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما : دارد  
لرزشگير دست :    
موارد ديگر :    
امکانات
GPS : AGPS  
راديو : FM با RDS  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
منشي تلفن : ندارد  
خروجي هدفون : ندارد  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ويرايشگر آفيس : ندارد  
نمايش فايلهاي آفيس : ندارد  
نمايش پي دي اف : ندارد  
Turn to mute : ندارد  
Java : دارد  
Motion Sensor : دارد  
خروجي TV : ندارد  
موارد دیگر : YouTube, Facebook, MySpace, Twitter applications
 
 
مشخصات باتري
باتري : (Standard battery, Li-Po 1000 mAh (BST-43  
زمان مکالمه : 10 ساعت  
زمان جانشين : 430 ساعت

خرید این گوشی

پیش ثبت نام سیم کارت های دائمی و دیتای اپراتور سوم تلفن همراه کشور با نام تجاری رایتل از صبح امروز و پس از کرج، در شهر تهران آغاز شد. همزمان ۲۹ بهمن ماه بعنوان روز افتتاح رسمی شبکه تلفن همراه رایتل در تهران اعلام شد.

بنابر گزارش ایستنا،  رایتل در اطلاعیه ای اعلام کرد: در آستانه میلاد رسول گرامي اسلام و در ايام هفتة وحدت و در آستانه سي و سومين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي مفتخريم به اطلاع مردم شريف و عزيز برسانيم که پيش ثبت نام سيم کارت هاي ديتا و دائمي نسل سوم رايتل با امکان انتخاب شماره دلخواه توسط مشتريان از روز سه شنبه ١٨ بهمن ١٣٩٠ در شهر تهران آغاز گرديد.

براساس این گزارش از امروز سه شنبه ۱۸ بهمن شهروندان تهراني مي توانند با مراجعه به وب سايت رايتل به نشانی www.rightel.ir ، دفاتر منتخب پستي و پيشخوان دولت الکترونيک که نشاني آنها در وب سايت رايتل درج شده است با ثبت اطلاعات خود شامل آدرس و کد پستي معتبر در شهر تهران نسبت به انجام پيش ثبت نام سيم کارت هاي دائمي و ديتاي نسل سوم اقدام نمايند.

بنابر اعلام رایتل تکميل ثبت نام و واگذاري سيم کارت­هاي رايتل به تدريج و همزمان با افتتاح رسمي پروژه مصادف با ٢٩ بهمن ماه ١٣٩٠ در شهر تهران آغاز خواهد شد.

رایتل در حال حاضر ۱۸۳ نقطه فروش در تهران ایجاد کرده و بنا بر اطلاعات رسیده به ایستنا حدود ۱۰۰ آنتن BTS در شهر تهران نصب کرده است.

براساس اعلام رایتل، عرضه تجاری سیم کارت های دائمی و اعتباری این شرکت از ۱۹ دی ماه در شهر کرج آغاز شده و عرضه سیم کارت اعتباری در حال حاضر اساسا برای این شرکت اولویتی ندارد.

تعرفه موقت سیم کارت های رایتل در جشنواره اولین ها!
رایتل، به عنوان اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه کشور، طیف وسیعی از خدمات را به مشترکین خود عرضه می دارد. از جمله تماس تصویری که برای اولین بار در کشور ارائه می­ شود و تجربه ای جدید را برای مشترکین رایتل به همراه دارد.

اینترنت پرسرعت نسل سوم مبنی بر فناوری(HSPA+)، خدمت نوین رایتل برای کاربران شبکه خود می­ باشد. این فناوری از پیشرفته­ ترین فناوری­ های انتقال اطلاعات در شبکه ­های تلفن  همراه با قابلیت منحصر به­ فرد جهت استفاده در حین حرکت است. علاوه بر این، ماهیت متمایز فناوری نسل سوم، کیفیتی متفاوت و برتر را در خدمات پایه همچون تماس صوتی نیز برای مشتریان فراهم می کند.
 
سیم کارت­ های رایتل در سه نوع دائمی با پیش شماره  ۰۹۲۰ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و اعتباری و دیتاسیم با پیش شماره ۰۹۲۱ و قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می شوند.

تعرفه های موقت رایتل در جشنواره "اولین­ ها"
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بعنوان مرجع تعرفه گذاری خدمات هنوز سقف تعرفه های خدمات اپراتور سوم را تصویب نکرده است. به همین سبب و با مجوز صادره از سوی رگولاتوری، رایتل موقتا و برای حداکثر ۳ ماه اقدام به عرضه تعرفه های تشویقی می کند.
براساس اعلام، به مناسبت آغاز به کار رایتل و تحت عنوان جشنواره "اولین­ ها" که تا پایان سال 1390 ادامه خواهد داشت، خدمات رایتل به­ همراه هدایای ویژه و تعرفه­ های تشویقی ارائه خواهد شد. در جشنواره "اولین­ ها"، شما می­ توانید از بسته های هدیه رایتل به­ شرح زیر بهره ­مند گردید:
 
بسته هدیه سیم­ کارت دایمی
در جشنواره "اولین­ ها" با خرید هر سیم کارت دایمی رایتل، هدیه ویژه ای شامل استفاده رایگان از اینترنت پر سرعت رایتل تا سقف 920 مگا بایت حجم دانلود و 120 پیامک رایگان با اعتبار زمانی یک ماهه از زمان فعال سازی سیم کارت اهدا می شود.

بسته هدیه سیم­ کارت دیتا
تا پایان سال ۹۰ با خرید هر سیم کارت دیتای رایتل، هدیه ویژه ای، شامل استفاده رایگان از اینترنت پر سرعت رایتل تا سقف 221  مگا بایت حجم دانلود و 121 پیامک رایگان با اعتبار زمانی یک ماهه از زمان فعال سازی سیم کارت اهدا می شود.

جشنواره اولین های رایتل شامل سیم کارت دائمی و دیتا است.


با خرید سیم کارت دایمی رایتل، شما می توانید از انواع خدمات رایتل استفاده نموده و هزینه استفاده از این خدمات را در پایان هر دوره پرداخت نمایید.
با استفاده از این سیم­ کارت­ ها شما می توانید برای اولین بار از طریق دستگاه های تلفن همراه خود با سایر مشترکین این شبکه تماس تصویری برقرار نموده و بدین ترتیب علاوه بر دریافت صدا، تصویر طرف مقابل را نیز مشاهده نمایید.

همچنین براساس اعلام رایتل برای اولین بار در کشور می توانید اینترنت پرسرعت نسل سوم را از طریق گوشی تلفن همراه خود با کیفیت متمایز از نسل های پیشین تا سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه تجربه نمایید.

مشترکین سیم­ کارت­ های دایمی رایتل، از مزایا و طرح های تشویقی ویژه این نوع سیم کارت ها که مهم­ترین آنها در ادامه توضیح داده شده ­است، بهره مند خواهند شد.

تماس تصویری (Video call) برای سیم کارت های دائمی
تماس تصویری خدمتی جدید و منحصر به­ فرد است که برای اولین بار در کشور توسط رایتل ارائه می­ شود و به کمک آن طرفین ارتباط می­ توانند در زمان تماس از طریق تلفن همراه، علاوه بر تبادل صدا، تصویر مخاطب خود را نیز به­ صورت زنده بر روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده نمایند. جهت استفاده از این خدمت، دستگاه تلفن همراه شما می بایست قابلیت برقراری تماس تصویری را داشته باشد.
تعرفه تشویقی تماس تصویری بین سیم کارت های رایتل در جشنواره "اولین­ ها" دقیقه ای ۱۴۹۵ ریال تعیین شده و محاسبه هزینه کلیه تماس­ های تصویری بر مبنای ثانیه است.
 
اینترنت پرسرعت نسل سوم بر پایه HSPA+
مشترکین سیم­ کارت های دایمی رایتل می­ توانند اینترنت پرسرعت نسل سوم (3G) را بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت نمایند که تجربه ای متفاوت از اینترنت همراه می باشد.
مهم ترین ویژگی اینترنت نسل سوم در مقایسه با سایر فناوری های مخابراتی، ارائه خدمات پیوسته دیتا، همراه با سرعت بالا در حین حرکت است.

براساس اعلام مدیران رایتل، تا صدور مجوزهای مربوطه اینترنت سیم کارت های رایتل با سرعت حداکثر ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه عرضه خواهد شد.

در جشنواره "اولین­ ها" اینترنت پرسرعت رایتل  با تعرفه ۲ ریال برای ساعات اوج مصرف و ۱ ریال برای ساعات کاهش مصرف عرضه خواهد شد. ساعات اوج مصرف از ۷ صبح تا ۱۱ شب تعیین شده است.
 
بسته های ویژه  اینترنت پرسرعت سیم کارت­ های دایمی
علاوه بر این مشترکین سیم­ کارت­ های دایمی رایتل در صورت تمایل می توانند با انتخاب طرح های ویژه مدت دار رایتل، اینترنت پرسرعت نسل سوم رایتل را با تعرفه­ های ۱گیگابایت ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان برای ۱۰ روز و ۲ و نیم گیگابایت ۳۰هزار تومان برای یک ماه دریافت کنند. البته باقی­مانده ترافیک مجاز هر دوره قابل انتقال به دوره بعد نیست.
 
خدمات پایه رایتل
براساس اعلام رایتل ویژگی­ های منحصر به ­فرد نسل سوم تلفن همراه (3G) همچون بهبود کیفیت تماس ها، افزایش امنیت ارتباط، افزایش پهنای باند و کاهش تاخیر در برقراری ارتباط، سبب می شود خدمات پایه همچون تماس صوتی و پیامک نیز با کیفیتی متمایز به مشترکین شبکه رایتل ارائه گردد.
خدمات پایه سیم کارت های دائمی رایتل، شامل تماس صوتی، پیامک و پیام چندرسانه ای (MMS) در جشنواره "اولین­ ها" با تعرفه های ۵۵۵  ریال برای هر دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۶۲۵ریال بیرون شبکه و ۱۰۵ ریال برای هر پیامک فارسی و ۱۹۵ریال برای هر پیامک لاتین و ۴۰۰ ریال برای هر پیام چند رسانه ای تعیین شده است.


سیم کارت دیتای رایتل
سیم کارت دیتای رایتل، ویژه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات انتقال داده می باشد. شما می توانید با استفاده از این سیم­ کارت از اینترنت پرسرعت مبتنی بر فنآوری نوین HSPA+ در انواع مودم­ های نسل سوم و رایانه­ های شخصی و قابل حمل حتی در حین حرکت نیز استفاده نمایید.
این نوع سیم­ کارت می­ تواند تجربه سرعتی حداکثر تا 21 مگابیت بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان آورد که تقریباً 100 برابر بیشتر از نسل ­های پیشین است. البته فعلا سرعتی بیشتر از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ارائه نمیشود.

در جشنواره "اولین ­ها"، بسته های تشویقی اینترنت پرسرعت سیم کارت های دیتا با تخفیف ویژه ارائه می گردد.

کلیه بسته ها علاوه بر سه ماه استفاده از اینترنت پر سرعت، شامل یک عدد سیم کارت دیتای رایتل و یک عدد مودم نسل سوم رایتل نیز می ­شود.

بسته ۹ گیگابایتی ۳ماهه با سرعت ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه و یک مودم به قیمت ۱۴۰هزار تومان، بسته ۱۵ گیگابایتی ۳ ماهه با سرعت یک مگ و یک مودم به قیمت ۲۶۰هزار تومان، بسته ۲۰ گیگ ۳ ماهه با سرعت ۲مگابیت بر ثانیه ۳۶۵هزار تومان و بسته سه مگ با ۳۰ گیگ ترافیک ۳ماهه ۴۸۵هزار تومان قیمت گذاری شده است.

بدیهی است که ارائه خدمات به متقاضیان استفاده از سرعت های بیشتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه، مشمول قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور می باشد.

بسته­ های ویژه اینترنت پر سرعت، مخصوص مشترکین جدید رایتل بوده و هر مشترک صرفاً یک بار می­ تواند این بسته­ ها را انتخاب نماید. مشترکین علاقمند به خرید ترافیک بیشتر از میزان تخصیص یافته در بسته های فوق، می توانند سقف دانلود خود را با خرید ترافیک اضافه، افزایش دهند. هزینه خرید هر گیگا بایت ترافیک اضافه معادل 80,000 ریال می­ باشد.

مودم نسل سوم رایتل
به همراه کلیه بسته های ویژه اینترنت رایتل، یک عدد مودم نسل سوم نیز ارائه می گردد. این مودم سبک و قابل حمل بوده و با اتصال آن به کامپیوتر، به ­راحتی می توانید به شبکه اینترنت متصل شوید.

مشخصات این مودم به ­شرح زیر است:
امکان اتصال به شبکه اینترنت نسل سوم با حداکثر سرعت ۷ و ۲ دهم مگابیت بر ثانیه
پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS)
دارای دفترچه تلفن
پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD
دارای آنتن داخلی
بدون نیاز به باتری

 

افرادی که جدیدترین گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا را دارند، اکنون می‌توانند آنها را به نوکیا بل به‌روز کنند. نوکیا بل با برخورداری از جدیدترین رابط کاربری ظاهری تازه به صفحه‌نمایش می‌دهد. بعد از اینکه نوکیا بل را نصب کردید، هنوز همان گوشی را خواهید داشت، اما با حسی جدید و عملکردی بهتر.

کاربران با نوکیا بل که دانلود آن امروز آغاز می‌شود، قادر خواهند بود توسط افزودن حجم عظیمی از بهبودها، گوشی نوکیا N8، نوکیا E7، نوکیا E6، نوکیا X7، نوکیا C6-01، نوکیا C7 یا نوکیا Oro خود را تغییر شکل دهند. نوکیا بل برای نوکیا 500 طی چند هفته‌ آتی در دسترس خواهد بود.

نوکیا بل گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری نسبت به قبل دارد. کاربران می‌توانند تا 6 صفحه‌نمایش اصلی داشته باشند که به راحتی شخصی‌سازی می‌شوند و تمام برنامه‌‌ها یا سرویس‌ها مورد علاقه تنها به اندازه چند ضربه فاصله دارند. ویجت‌های بزرگ‌تر و زنده در صفحه‌نمایش اصلی همان چیزی است که برای کاربران واقعا اهمیت دارد، بنابراین آنها همیشه به‌روز خواهند ماند. اگر کاربران بخواهند یک میانبر را از یک صفحه‌‌نمایش به صفحه‌نمایش دیگر منتقل کنند، کار بسیار ساده‌ای است. با یک فشار ممتد و کشیدن آیکون به سمت دیگر صفحه می‌توان آن را به صفحه‌نمایش موردنظر منتقل کرد.

علاوه بر این، رابط کاربری جدید و بهبودیافته نوکیا بل شامل امکانات جدیدی مانند برنامه‌های تصویربرداری با ضبط ویدیویی HD با سرعت 30 فریم در ثانیه و مرورگری است که از لحاظ بصری پیشرفت کرده و قابلیت مرور با کیفیت بالا و مشاهده ویدیوهای وب را فراهم می‌کند. منوها آسان شده‌اند و نوار اعلان‌ها و هشدارها برای دسترسی خیلی سریع به تنظیمات یا امکانات اصلی افزوده شده است.

نوکیا بل امروز در بیشتر بازارها شامل هند، روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، لهستان، انگلستان، آلمان، ایتالیا، ویتنام و اندونزی در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند قابلیت دسترسی به نوکیا بل در کشورخود را در صفحات نوکیا بل چک کنند.

 

صفحه محافظ گوریلاگلاس شرکت کورنینگ به ویژه مدل ۲.۰ آن برای دوام و استحکام شهرت بسیاری کسب کرده اما مثل اینکه این امر سامسونگ را راضی نکرده است!  این موضوع را دلیل اصلی اتحاد این شرکت با شرکت کورنینگ باید دانست که به دنبال ساخت نمایشگرهای AMOLED جدیدتر، بهتر و خاصیت ضدخش بهتری هستند.

به گزارش فارنت از گیزموندو، لایه جدید که “لوتوس گلاس” نام گرفته، علاوه بر اینکه به اندازه صفحه گوریلا مقاوم است و کیفیت تصویر بالایی دارد، زمان پاسخگویی و وضوح بهتری داشته و نیاز نمایشگر به برق را نیز کاهش می‌دهد.

استحکام حرارتی ذاتی “لوتوس گلاس” کورنینگ به آن امکان می‌دهد در جریان دمای بالا، شکل و کیفیتش را حفظ کند. فشردگی و دگرگونی کاهش یافته در طول مرحله کریستاله شدن و فعال‌سازی، فشار و پیچیدگی و تغییر ابعاد را برای لایه کمتر می‌کند. این امر امکان طراحی فشرده در پنل‌های پیشرفته را برای وضوح بالاتر و زمان پاسخگویی سریع‌تر امکان‌پذیر می‌کند.

انتظار می‌رود “لوتوس گلاس” در تابستان آینده در تولیدات بعدی محصول “گالکسی نکسوس” به کار رود.

 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 14:58 ::  نويسنده : امیربیگی

گوگل نسخه جدیدی از مرورگر کروم مخصوص تلفن‌های همراه معرفی می‌کند.

به گزارش گاردین، شرکت گوگل اعلام کرد با انجام تغییرات عمده روی مرورگر کروم خود اکنون نسخه جدید از آن را مخصوص تلفن‌های همراه آندرویدی معرفی کرده است.

به گزارش ايتنا به گفته طراحان گوگل، این مرورگر جدید از سرعت بیشتری نسبت به دیگر مرورگرهای مخصوص تلفن‌های همراه برخوردار بوده و علاوه بر این می‌تواند تعداد زیادی صفحه را به صورت همزمان باز کند.

گوگل که روز سه شنبه نسخه بتای این مرورگر را معرفی کرده اعلام کرده تا بهار آینده نسخه کامل آن را به بازار معرفی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مرورگر جدید گوگل که مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده تنها روی سیستم عامل‌های آندروید نسخه ۴ و یا Ice Cream Sandwich قابل نصب است اما مقامات گوگل این امیدواری را داده‌اند که در آینده نزدیک، نسخه‌ای از این مرورگر را که قابلیت نصب روی دیگر سیستم‌ عامل‌ها از جمله iOS اپل را داشته باشد، معرفی خواهند کرد.
 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 14:56 ::  نويسنده : امیربیگی

تجارت اصلی شرکت مایکروسافت نرم افزار و تجارت اصلی شرکت اپل سخت افزار است، اما اگر بر این باورید که تجارت اصلی شرکت گوگل "جستجو" نام دارد، کمی دقیقتر فکر کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتهای گوگل، مایکروسافت و اپل از جمله برترین شرکتهای مدرن در زمینه رایانش شخصی به شمار می روند و هر یک به صورت تخصصی در زمینه های متفاوتی فعالیت داشته و درآمد هنگفتی کسب می کنند.

شرکتهای مایکروسافت و اپل به ترتیب تمرکز اصلی خود را روی نرم افزار و سخت افزار قرار داده اند، اما در حالیکه بسیاری از افراد تمرکز و هسته مرکزی تجارت شرکت گوگل را "جستجو" می دانند، نمودارهای منتشر شده در وب سایت ZDnet موضوعی دیگر را به عنوان تجارت اصلی این شرکت معرفی می کند.

در این وب سایت با اشاره به انتشار گزارش مالی SEC درباره هر یک از این سه شرکت و بر اساس اطلاعات به دست آمده از این گزارش نمودارهایی ترسیم شده اند که در هر یک از آنها بازده مالی هر یک از این سه شرکت در زمینه های تجاری مختلف با رنگهای متفاوت نمایش داده شده اند:

مایکروسافت: این شرکت به عنوان یکی از مشهورترین شرکتهای سازنده نرم افزار طی سالهای اخیر به واسطه ابزارهای سرگرمی خود یعنی کینکت و Xbox 360 به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده است. اکنون این شرکت به موفقیت در زمینه ارائه خدمات آنلاین چشم دوخته است.

 

 
 


بر اساس گزارش مالی که به تازگی بر روی وب سایت این شرکت قرار گرفته بخش بزرگی از درآمد شرکت مایکروسافت به بخش تجاری اختصاص دارد که در این نمودار به رنگ آبی تیره دیده می شود. پس از آن بخش سرورها و ابزارها به رنگ قرمز، سیستم عاملهای ویندوز به رنگ سبز، بخش ابزارهاش سرگرمی به رنگ بنفش، بخش خدمات آنلاین به رنگ آبی روشن و بخشهای متفرقه به رنگ نارنجی به ترتیب بیشترین درآمدها را برای این شرکت ایجاد می کنند.

اپل: می توان این شرکت را یکی از موفقترین شرکتهای سخت افزاری در تاریخ نامید. آی-پد و آی-فن پنج سال پیش وجود خارجی نداشتند اما در چهار ماه گذشته میزان فروش آنها به 33 میلیارد دلار رسیده است.


 


همانطور که در این نمودار مشخص شده است، بیشترین درآمد شرکت اپل با رنگ آبی تیره به محصول آی-فن این شرکت اختصاص دارد. پس از آن آی-پد، رایانه های مک، آی-پاد، دیگر ابزارهای موسیقی، رایانه های مک، نرم افزارها و خدمات جانبی، و لوازم جانبی به رنگهای قرمز، سبز، بنفش، آبی روشن، نارنجی، آبی-خاکستری و صورتی به عنوان درآمدزا ترین بخشهای شرکت اپل معرفی شده اند.

گوگل: بر خلاف باور عمومی، شرکت گوگل درآمد خود را از بخش جستجو به دست نمی آورد. بر اساس گزارش این شرکت اعلام کرده که تقریبا تمامی درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد و درآمد ناشی از تبلیغات 97 درصد از درآمد سال 2009 و 96 درصد از درآمد سالهای 2010 و 2011 را تشکیل داده است.


 


بر اساس گزارش ZDnet، گوگل تنها از دو منبع درآمد زایی می کند که "جستجو" هیچ یک از این دو نیست. نمودار آبی رنگ شرکت گوگل نشان می دهد که تبلیغات اصلی ترین منبع درآمد زایی این شرکت بوده و دیگر فعالیتها که جستجو می تواند یکی از آنها باشد بخش کوچکی از درآمد این شرکت را تامین می کنند.


 

دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:Apple iPad 2, :: 16:21 ::  نويسنده : امیربیگی
 
 
بررسي
مقايسه
نظرخواهي ها

طراحي: 6.04
 
امکانات:6.12
 
عملکرد:6.15
 
( راي)

طراحي
  
امکانات
  
عملکرد
  


تعداد مشاهدات :


   
 

 

Apple iPad 2

 

 
حدود قیمت
گارانتي اصلي 1190000 تومان  
گارانتي متفرقه 750000 تومان  
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران  
تاريخ ارائه : ماه مارس سال 2011  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100  
ابعاد : 8.8x185.7x241.2 ميليمتر  
وزن : 607 گرم  
رنگ بندي : نقره ای  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : LED-backlit LCD  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 1024x768 پيکسل  
سايز : 9.7 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/WAV/AAC  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : MP4  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود  
حافظه داخلي : 16 و 32 و 64 گيگابايت  
درگاه کارت حافظه :    
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM Cortex A9 dual-core  
سرعت پردازنده : 1000 مگاهرتز  
ديتا و اينترنت
پورت : USB  
اينفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : دارد  
EDGE : دارد  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n  
WAP : ندارد  
xHTML : ندارد  
HTML : دارد  
ارسال پيام : Email, Push Email, IM  
امکانات
سيستم عامل : iOS 4  
GPS : AGPS  
راديو : ندارد  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : ندارد  
فرمان صوتي : ندارد  
منشي تلفن : ندارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ويرايشگر آفيس : ندارد  
نمايش فايلهاي آفيس : ندارد  
نمايش پي دي اف : دارد  
Turn to mute : ندارد  
Java : ندارد  
Motion Sensor : دارد  
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر :
این تبلت قابلیت مکالمه و ارسال SMS و MMS از طریق شبکه را ندارد.


Fingerprint/scratch resistant oleophobic surface

Multi-touch input method

 
 
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Po  
زمان مکالمه : 10 ساعت  
زمان جانشين : 720 ساعت

اگر در مورد بازار کل گوشی‌ها و نه فقط «گوشی‌های هوشمند» صحبت کنیم، اپل در حال حاضر اندکی کمتر از ۹ درصد بازار را در اختیار دارد و برآورد می‌شود که بعد از نوکیا و سامسونگ که ۲۶٫۶ و ۲۲٫۸ درصد بازار را در اختیار داشته باشند، در جایگاه سوم قرار داشته باشد، این شرکت به تازگی توانسته است، از شرکت LG ‌پیشی بگیرد.

عجله نکنید و پیش از دیدن نمودار زیر، در مورد میزان موفقیت شرکت‌ها قضاوت نکنید، درست است که اپل تنها ۹ درصد بازار گوشی دنیا را در اختیار دارد، اما با همین ۹ درصد، ۷۵ درصد سود ناشی از فروش گوشی را به جیب می‌زند. یعنی از هر ۴ دلاری که شرکت‌های گوشی‌ساز به جیب می‌زنند، ۳ دلارش از آن اپل است!



بنابر گزارش یک پزشک از theatlantic، همان طور که در نمودار بالا می‌بینید، زمانی اوضاع به کلی متفاوت بود، در سال ۲۰۰۷، هنگامی که تازه سر و کله آی‌فون می‌خواست پیدا شود، نوکیا ۶۰ درصد سود فروش گوشی را در اختیار می‌گرفت، اما حالا اگر در نمودار نگاه کنید، سهم نوکیا بسیار کم شده است.

در نمودار دوم،‌ سهم محصولات تولیدی اپل، در درآمدزایی این شرکت دیده می‌شود، همان طور که می‌بینید در سال ۲۰۰۶، بیشتر درآمد اپل از فروش مک و آی‌پاد تأمین می‌شد، اما حالا آی‌فون و آی‌پد هستند که اهمیت دارند.



چند وقت پیش هم اپل، آمار مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ خود را منتشر کرده بود که از اینجا با فرمت PDF قابل دریافت است، بر این اساس عایدی گوگل از فروش کل محصولاتش در این سه ماه ۴۶٫۳۳۳ میلیارد دلار بوده است و سود خالص اپل در این مدت، ۱۳٫۰٫۶ میلیارد دلار بوده است.

اپل در این سه ماه، بیش از ۳۷ میلیون آی‌فون، ۱۵٫۴ میلیون آی‌پد فروخته است، که از فروش آنها به ترتیب ۲۴٫۴ میلیارد دلار و ۹ میلیارد دلار نصیب اپل شده است.

در مدت مشابه عایدی اپل از فروش مک، ۶٫۵ میلیارد دلار و از فروش آی‌پاد ۲٫۵ میلیارد دلار بوده است.

اگر موفقیت اپل را فارغ از اعداد بخواهم برایتان خلاصه بکنم، باید به این جمله اکتفا کنم، که سود اپل در سه ماه اول سال میلادی جاری، بیشتر از کل سود این شرکت در سال مالی ۲۰۰۹ بوده است!


 

بسیاری از ثبت‌کنندگان برای دریافت سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن همراه در کرج عنوان کردند که رایتل هنوز هیچ سیم‌کارتی در این شهر واگذار نکرده است.

به گزارش سینا، درحالی که مدیران رایتل مراسم رسمی آغاز به کار و بهره‌برداری از شبکه اپراتور سوم تلفن همراه را برگزار کردند و از واگذاری سیم‌کارت‌های آن در استان البرز خبر دادند اما بسیاری از شرکت‌کنندگان در طرح پیش‌ثبت‌نام سیم‌کارت‌های نسل سوم از عدم واگذاری سیم‌کارت‌های خود گله‌مند هستند.

طبق اظهارات شهروندان کرجی، هیچ یک از متقاضیان سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و دیتای این اپراتور هنوز موفق نشده‌اند سیم‌کارت خود را دریافت کنند.

متقاضیان سیم‌کارت‌های رایتل در تماس با مرکز تماس این اپراتور با این پاسخ مواجه شده‌اند که سیم‌کارت‌های دائمی رایتل در کرج واگذار شده‌اند اما این درحالی است که بسیاری از ثبت‌نام کنندگان هنوز موفق به دریافت سیم‌کارت ثبت‌نامی خود نشده‌اند.

 

دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 16:5 ::  نويسنده : امیربیگی

برندون واتسون تصمیم خود را بسیار دشوار عنوان کرد و هدفش را دسترسی به فرصت‌هایی که پیش روست توصیف کرده است.

برندون واتسون که به عنوان مدیر گروه اصلی طراحی ویندوزفون مایکروسافت چهره‌ای شناخته شده است، اعلام کرد که به شرکت آمازون می‌پیوندد.


به گزارش ايتنا هر چند هنوز مرد شماره یک ویندوزفون اعلام نکرده که چه سمتی را در آمازون به دست می‌آورد، اما بر اساس گفته‌های واتسون قرار است که او عنوان مدیر تیم پلت‌فرم کیندل کراس را از آن خود کند.

علاوه بر این، واتسون قصد دارد تا به همراه گروهش در زمینه تولید نرم‌افزارهای مخصوص کیندل آمازون فعالیت کند.

بر اساس گزارش زد دی نت، واتسون که جدایی خود از مایکروسافت را با یک پست الکترونیک اعلام کرده، تصمیم خود را بسیار دشوار عنوان کرد و هدفش را دسترسی به فرصت‌هایی که پیش روست توصیف کرده است.

شرکت مایکروسافت، سیستم عامل ویندوزفون را که مخصوص تلفن‌های همراه است برای نخستين بار در سال ۲۰۱۰ با بهره‌مندی از طراحی متفاوت و پشتیبانی از زبان‌های مختلف معرفی کرد.

 

Psiloc Ir Remote Control (برنامه کنترل تلویزیون و لوازم دیگر)

Psiloc Ir Remote Control (برنامه کنترل تلویزیون و لوازم دیگر)

با نصب این برنامه بر روی موبایلتان می توانید آن را به یک کنترل تلویزیون و ضبط صوت تبدیل کنید . این برنامه از طریق بخش مادون قرمز ((Infrared موبایل شما کنترل تمام وسایل کنترلی اطرافتان را در اختیار شما می گذارد .

دانلود

جمعه 14 بهمن 1390برچسب:بازی جاوا,Big White Boarding, :: 12:36 ::  نويسنده : امیربیگی

بازی جاوا Big White Boarding

بازی جاوا Big White Boarding

دانلود بازی جاوا

بازی بسیار زیبا Big White Boarding که این بازی موبایل برای گوشی های جاوا دارای رزولوشن 176x208, 240x320 پیکسل عرضه شده است .

دانلود

جمعه 14 بهمن 1390برچسب:SPY mouse , :: 12:26 ::  نويسنده : امیربیگی

SPY mouse v1.0.1

SPY mouse v1.0.1

-اندروید

بازی SPY mouse که به موش جاسوس معروف است، یک بازی سه بعدی و گرافیکی قابل قبول می باشد. به موش کوچک داستان کمک کنید بدون دیده شدن و مورد آزار قرار گرفتن توسط انسان ها، غذای مورد نیاز خود را تهیه کنید. مراحل بازی به قدری جذاب است و موسیقی متن طوری طراحی شده است که کاربران را مجذوب خود میکند.

دانلود

جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : امیربیگی



همراه با نرم افزار Camera ZOOM FX، عکس های جالب و سرگرم کننده ای بگیرید و با دیدن عکس ها کمی بخندید. قابلیت هایی همچون autosave یا ذخیره خودکار در آدرس پیش فرض، pro timer تایمر حرفه ای برای گرفتن عکس ها، ۴۰ افکت مختلف و زیبا، silent camera یا همان حالت مخفی و بی صدا و auto focus فوکوس خودکار از ویژگی های Camera ZOOM FX است

دانلود

 

شرکت سامسونگ، در اقدامی عجیب اقدام به پخش تیزری تبلیغاتی در شبکه های تلوزیونی اسرائیل کرد که به جهت جلب توجه و کسب مشتریان هر چه بیشتر در میان صهیونیسم ها، انواع و اقسام توهین به مردم و بخصوص فرهنگ ایران می شود.

داستان این کلیپ به 4 بازیگر صهیونیسم،  مربوط می‌شود که  برای دیدار با طرفداران خود در ایران، به اصفهان سفر می‌کنند!

 



ادامه مطلب ...
جمعه 14 بهمن 1390برچسب: آی پد 3, :: 11:31 ::  نويسنده : امیربیگی

 اپل تمام تلاش خودش را می کند تا مشخصات فنی محصولات جدید اش پیش از معرفی رسمی لو نرود اما با وجود تمام این تلاش ها گاهی اوقات پیش از معرفی، برخی مشخصات فنی گجت های جدید اش لو می رود. حالا BGR ادعا می کند به اطلاعات فنی مهمی در مورد نسل سوم تبلت اپل یعنی آی پد 3 دست یافته است.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : امیربیگی

ساير تصاوير
بررسي
مقايسه
نظرخواهي ها

طراحي: 6.36
 
امکانات:6.35
 
عملکرد:6.33
 
(1658 راي)

طراحي
  
امکانات
  
عملکرد
  


تعداد مشاهدات : 824437


   
 

 

Nokia C5-03

 

* همه قیمتها مربوط به تاریخ (04 بهمن 1390) می باشد.
حدود قیمت
گارانتي اصلي 235000 تومان  
گارانتي متفرقه 240000 تومان  
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران  
تاريخ ارائه : ماه اکتبر سال 2010  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.8x51x115.8 ميليمتر  
وزن : 93 گرم  
رنگ بندي : سبز - آبی - طوسی - مشکی  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : TFT  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 640x360 پيکسل  
سايز : 3.2 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/WAV/еAAC+/WMA  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : MP4/H.263/H.264/WMV  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود با قابلیت نمایش تصویر تماس گیرنده  
حافظه داخلي : 40 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 16 گيگابايت  
حافظه RAM : 128 مگابايت  
ديتا و اينترنت
پورت : Micro USB  
اينفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : Class 32  
EDGE : Class 32  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 10Mbps; HSUPA, 2Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پيام : SMS, MMS, Email, Instant Messaging  
مشخصات دوربين
دوربين : 5 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 1944x2592 پيکسل  
فوکوس اتوماتيک : دارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 4 برابر  
حالت ماکرو :    
تشخيص چهره :    
تشخيص لبخند :    
فلاش : ندارد  
فيلم برداري : دارد  
دوربين دوم : ندارد  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگير دست :    
موارد ديگر :    
امکانات
سيستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5  
GPS : AGPS  
راديو : استریو FM  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
منشي تلفن : ندارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ويرايشگر آفيس : ندارد  
نمايش فايلهاي آفيس :    
نمايش پي دي اف :    
Turn to mute :    
Java : دارد  
Motion Sensor :    
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر :    
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1000 mAh  
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقيقه  
زمان جانشين : 600 ساعت

سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 19:44 ::  نويسنده : امیربیگی

گروه خبری GSM: سرانجام پس از چشم‌انتظاری طولانی، جیلبریک آنتترد برای دستگاه‌های دارای پردازنده A5 و برای iOS5 منتشر شد.

به گزارش فارنت، گویا ارائه این جیلبریک برای تیم توسعه‌دهنده آن بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده تا آنجا که یکی از هکرهای این تیم در این مورد می‌گوید:

“اپل در پردازنده A5 فرایند بسیار پیچیده‌ای را قرار داده بود و ما مدت زمانی در حدود ۱۰ ماه را برای پیداکردن باگ‌ها و اکسپلوئیت‌ها پشت‌سر گذاشتیم اما خسته نشدیم و سرانجام موفق شدیم این پردازنده را نیز هک کنیم”.

آموزش این جیلبریک برای دارندگان این دستگاه‌ها از جمله خودم که مشتاقانه منتظر ارائه آن بودند به شرح ذیل است:

نکته قابل توجه که این روش برای سیستم‌عامل مک بوده و برای سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس نیز تا چند ساعت دیگر عرضه خواهد شد که دقیقا همانند روش مک با تغییرات جزئی خواهد بود.

 



ادامه مطلب ...

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس abworldlife.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 34890
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1