موبایل
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : امیربیگی

با توجه به بحث‌هايي كه انجام شده، بعيد به نظر مي‌رسد تعرفه‌هاي مكالمات تلفن همراه افزايش يابد زيرا اين تعرفه‌ها در جهان هم در حال كاهش است.

لطف‌الله سبوحي - معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌و‌گو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هيچ برنامه‌اي در اين زمينه ندارد و مرجع تصميم‌گيري در اين زمينه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات است.

وي در ادامه تاكيد كرد: به ويژه در زمينه تلفن همراه هرگونه افزايش قيمتي كه مطرح شود، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نمي‌پذيرد و به اعتقاد من شدني نيست اما اپراتورها حق دارند هرگونه درخواستي كه در اين زمينه دارند را به ما ارائه كنند.

شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:58 ::  نويسنده : امیربیگی

زنگ‌خور موبایل‌تان بالاست؟ دوست دارید تماس‌های کاری و شخصی‌تان با هم قاطی نشود و برای همین همیشه و در هرجایی که هستید باید دو گوشی در کیف و جیبتان داشته باشید؟ یک راه حل اقتصادی برای این مشکل وجود دارد: استفاده از گوشی‌هایی که به اصطلاح دوسیم‌کارته هستند.

در این صورت شما می‌توانید از یک سیم‌کارت برای انجام کارهای شخصی و از سیم‌کارت دیگر برای انجام کارهای تجاری خود استفاده کنید و برای هریک هم صورت‌حسابی جداگانه دریافت کنید. علاوه‌براین در سفرهای خارجی استفاده از چنین گوشی‌هایی می‌تواند شما را از مزیت استفاده از سیاست‌گذاری‌های مختلف قیمت‌گذاری که برای مکالمه و پیام کوتاه وجود دارد بهره‌مند سازد.

این فنلاندی‌ها بودند که اولین‌بار به فکر ساختن یک گوشی با قابلیت حمل دو سیم کارت افتادند. این گوشی که نامش بنفون توئین (Benefon Twin) بود در سال 2000 توسط شرکت بنفون ارائه شد. اوایل بسیاری از شرکت‌های معتبر سازنده گوشی به‌خاطر ارتباط نزدیکی که با اپراتورهای شبکه موبایل داشتند ترجیح می‌دادند مشتریانشان فقط از یک شبکه انحصاری استفاده کنند و به همین دلیل استقبال زیادی از این گوشی‌ها نمی‌کردند اما در نهایت آن‌ها هم نتوانستند در برابر وسوسه تقاضای فراوانی که از طرف کشورهای درحال توسعه برای این گوشی‌ها وجود داشت مقاومت کنند و بالاخره ساخت گوشی‌هایی با قابلیت استفاده همزمان از دو سیم‌کارت را شروع کردند.

یک شروع ضعیف

اولین گوشی‌هایی که قابلیت دارا بودن دو سیم‌کارت را داشتند در عمل هیچ مزیتی برای کاربرشان نداشتند به جز حذف گوشی دوم. در این گوشی‌ها از ساده‌ترین راه‌حل یعنی استفاده از یک دستگاه نگهدارنده دو سیم‌کارت استفاده شده بود که به خاطر بزرگی اندازه‌اش در برخی از گوشی‌ها جا نمی‌گرفت و و از همه مهم‌تر این‌که کاربر نمی‌توانست از هر دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان استفاده کند. به عبارت دیگر در صورتی که کاربر نیاز داشت از سیم‌کارت دیگر خود استفاده کند باید ابتدا گوشی را خاموش می‌کرد و بعد از روشن کردن مجدد، سیم‌کارت دوم را فعال می‌کرد و این هیچ فرقی با حمل کردن سیم‌کارت دوم درون کیف و تعویض آن در صورت نیاز نداشت. تنها مزیت این دسته از گوشی‌ها این بود که پوشش پشت گوشی سالم‌تر می‌ماند.

گام بعدی استفاده از آدابتورهای دو سیم‌کارتی بود. این آدابتورها در سایز یک سیم‌کارت معمولی بودند و بنابراین می‌توانستند درون هر گوشی‌ای قرار بگیرند. در برخی از مدل‌ها حتی به راحتی و بدون نیاز به خاموش کردن گوشی می‌شد بین دو سیم‌کارت سوئیچ کرد. با این‌وجود در این انواع هم امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت وجود نداشت.

دو سیم‌کارته‌های واقعی

گوشی‌هایی که دارای امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت هستند و تماس‌ها را روی هر دو شماره در هر زمانی برقرار می‌کنند؛ فعال نام دارند. درواقع در این گوشی‌ها بدون نیاز به خاموش کردن گوشی می‌توان از هر دو خط استفاده کرد. اکثر این گوشی‌ها دارای دو ترنسیور (فرستنده-گیرنده) داخلی هستند. البته در نسل جدید این گوشی‌ها از یک ترنسیور هم استفاده شده است.

عیبی که این گوشی‌ها دارند کم بودن طول عمر باتری آن‌هاست. در گوشی‌های دو سیم‌کارته فعال، طول عمر باتری تقریبا یک سوم است که برای جبران این کمبود در آن‌ها از باتری‌هایی با ظرفیت بهتر استفاده شده است. انواع چینی این گوشی‌ها هم برای این مشکل از دو باتری استفاده کرده‌اند.

همیشه پای یک چینی‌ در میان است

چینی‌ها مثل همیشه در ساخت گوشی‌های دو سیم‌کارته هم بسیار فعال بوده‌اند. طی سال‌های اخیر گوشی‌های دو سیم‌کارته زیادی از بازار چین وارد بازار دیگر کشورها شده است. این گوشی‌ها که خیلی از آن‌ها صفحه لمسی و دیگر خصوصیات مدرن یک گوشی را دارند با قیمت بسیار پایینی عرضه شده‌اند. گوشی‌های دو سیم‌کارته چینی اغلب دارای دو باتری هستند و عمده محبوبیت آن‌ها در کشورهای آسیایی‌ است.

یکی از این مدل‌های چینی که در آوریل 2010 ارائه شد اولین گوشی صفحه لمسی چینی بود که صفحه کلید نداشت و یک گوشی با خصوصیات مدرن بود. البته چینی‌ها مثل همیشه پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و اقدام به ساخت گوشی‌های سه سیم‌کارته هم کرده‌اند. Akai Trio اولین گوشی 3 سیم‌کارته چینی است.

علاوه بر چینی‌ها، هندی‌ها هم در این عرصه فعال حاضر شده‌اند. شرکت‌های هندی نیز هم‌چون کربن موبایل، مایکرومکس موبایل، اسپایس، لمون موبایل و لاوا دارای گوشی‌هایی با فن‌آوری دو سیم‌کارت هستند.

و البته شرکت‌هایی چون نوکیا، فیلیپس و سامسونگ هم از ورود به این حیطه غافل نبوده‌اند.
استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت قابلیتی است که گوشی Nokia C2 به همراه آن عرضه شده است. در کنار تمامی قابلیت‌هایی کهNokia C1 دارد مدل Nokia C2 توانایی فعال نگه داشتن دو سیم کارت را در یک زمان نیز دارد و کاربر می‌تواند وقتی گوشی روشن است تماس‌ها و پیام‌های متنی را که به هریک از سیم کارت‌ها ارسال می‌شود دریافت کند.

سامسونگ هم چندین مدل از گوشی‌های دو سیم‌کارته را عرضه کرده است. D780 و D880 از اولین مدل‌هایی بودند که توسط این شرکت عرضه شدند. البته این شرکت مدل D980 را هم با این قابلیت دارد که دارای صفحه لمسی است و یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم دارد. ظاهرا عیبی که گوشی‌های سامسونگ دارند این است از هر دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان تنها در مواقعی می‌توان استفاده کرد که با گوشی تماس گرفته می‌شود و برای برقراری تماس از طرف کاربر باید بین خط 1 و 2 سوئیچ کرد. این عیب در گوشی‌های چینی موجود در بازار وجود ندارد و هم‌زمان می‌توان از هر دو خط تماس گرفت و یا این‌که با آن‌ها تماس گرفته شود.

علاوه بر سامسونگ و نوکیا، به‌تازگی برندهای معروفی چون آیفون و اچ‌تی‌سی هم قدم‌هایی را در این راه برداشته‌اند. اخیرا به دارندگان آیفون 4 این امکان داده شده است که با استفاده از یک وسیله جانبی، گوشی خود را تبدیل به یک گوشی دوسیم‌کارته کنند. مزیتی که این کار دارد این است که این وسیله سیم‌کارت‌های معمولی را هم قبول می‌کند پس نیازی به استفاده از سیم‌کارت‌های کوچک نیست.

در این زمینه چینی‌ها توانسته‌اند انواع گوشی‌های دوسیم‌کارته را با ظاهری شبیه به گوشی‌های برندهای معروف بسازند اما کسانی که دوست دارند یک گوشی با برند معروف داشته باشند و در عین حال از دو شماره تلفن روی گوشی خود استفاده کنند می‌توانند به راه‌کار دیگری هم بیندیشند. برای این منظور می‌توان از سیم‌کارت‌هایی استفاده کرد که برای استفاده همزمان از دو شماره برنامه‌ریزی شده‌اند. در حال حاضر این امکان وجود دارد که 10 خط متفاوت را روی یک سیم‌کارت قرار داد.

-----------------------

همشهری آنلاین

شایعات زیادی پیرامون سومین ورژن از آیپد هر روز در خروجی خبرگزاری ها قرار می گرفت ولی این بار اپل با فرستادن دعوت نامه ای به اصحاب رسانه و کارشناسان مهر تائیدی بر مراسم معرفی این تبلت دوست داشتنی در چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۰ زد.

به گزارش پی سی دی، تصویر انتخابی برای این خبر دقیقا همان تصویر دعوت نامه ارسالی اپل برای اصحاب رسانه و کارشناسان است که در پائین تصویر اپل تنها به این جمله بسنده کرده است: (ما چیزی داریم که شما باید آن را ببینید و لمس کنید.)


در تصویر این دعوت نامه حرف های ناگفته ای مانده است که اپل در روز معرفی این محصول آن ها را بیان خواهد کرد.

تا کنون شایعاتی زیادی پیرامون این محصول دوست داشتنی اپل وجود داشته است ولی از جمله شایعاتی که به واقعیت نزدیک تر بوده می توان به :

پردازنده : چهار هسته ای با ساختار ARM و توان گرافیکی ۱۲ برابر بیشتر از آیپد۲

صفحه نمایش : ۹٫۷ اینچ به مانند ورژن های قبل ولی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ از نوع Retina

اندازه و وزن : از لحاظ اندازه نسبت به مدل آیپد۲ تنها باریک تر شده و از لحاظ وزن نسبتا سبک تر


 دو تیکه تصویر بالا مربوط به آیپد۳ و دو تیکه تصویر پائین مربوط به آیپد۲

برای این که بتوانیم بیشتر در مورد این تصویر کنکاش کنیم و به نتایج بهتری برسیم به مانند تصویر همین کار را بروی آیپد۲ خود انجام دادیم و همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید به این نتایج رسیدیم:

۱- اگر عکس مربوط به آیپد۳ بدون چرخاندن در همان شرایط اصلی گرفته شده باشد پس دکمه Home که در تمامی ورژن های آیفون و آیپد تنها کلید سخت افزاری سیستم عامل اپل بود حذف شده است.

۲- ما هم بروی آیپد۲ خود به مانند تصویر آیپد۳ ، calendar را به همان تاریخ تغییر دادیم و با همان استایل و کیفیت از کارمان عکس گرفتیم و با زوم کردن قسمت Calendar متوجه شدیم رزولوشن آیپد۳ و میزان PPI در هر پیکسل این محصول بسیار فراتر از آیپد۲ است و احتمالا باید آیپد۳ را با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ می بینیم.

اپل زمان برگزاری کنفرانس معرفی آیپد ۳ که به احتمال زیاد محصول یا محصولات دیگری نیز در کنار آن معرفی خواهد شد را هفتم ماه مارچ ساعت ۱۰ صبح در ایالت سانفرانسیسکو (۹:۳۰ شب به وقت تهران) در محل همیشگی برگزاری مراسم معرفی محصولات خود بیان کرد.

شرکت پاناسونیک  که تخصص چندانی در زمینه تلفن‌همراه ندارد و تلاش فراوانی برای ورود به این بازار دارد، گوشی هوشمند جدید خود را با نام Eluga Power و با اندازه بزرگتر نسبت به مدل اولیه این محصول موسوم به Eluga روانه بازار کرد.


به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5 اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 1280 در 720 پیکسل  به نمایش درمی‌آیند. برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای Snapdragon S4، سیستم‌عامل متن‌باز Android 4.0 و 8 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP57 است؛ به این معنی که پاناسونیک این محصول را مقاوم در برابر ورود گردوغبار، ضدآب و ضدضربه تولید کرده است.


گوشی هوشمند Eluga Power نسبت به مدل قبلی خود که 9.6 میلیمتر ضخامت داشت بدنه باریک‌تری دارد و ضخامت آن 7.8 میلیمتر اعلام شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی OLED می‌شود.

برای این  گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این  دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسلی در خود ذخیره کند.

پاناسونیک اعلام کرده است که باتری این  گوشی ظرف 30 دقیقه 50 درصد انرژی مورد نیاز خود را ذخیره می‌کند و طی 57 دقیقه  بیش از 80 درصد انرژی آن تامین می‌شود. هنوز قیمت نهایی این گوشی هوشمند مشخص نشده است.
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : امیربیگی

در اول مارچ سال ۱۹۳۸، «بیونگ چول لی»، تجارتی را در شهر «تاگو»ی کره با حدود سی هزار وُن won سرمایه شروع کرد. به گزارش یک پزشک، کار او نخست، فروش ماهی خشک‌، میوه و سبزی به تجار شهرهای منچوری و پکن بود.


کمی بیشتر از یک دهه، بعد او کارش را توسعه داد و سامسونگ که به زبان کره‌ای سه ستاره معنی می‌دهد، شروع به فروش دستگاه‌های آردکوبی و شیرینی‌پزی کرد که به وسیله خودش تولید می‌شد.

سامسونگ حالا شرکتی جهانی است.

امروز، روز تولد سامسونگ است.
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : امیربیگی

گروه خبری GSM: کنگره جهانی موبایل 2012 فرصتی بود تا نوکیا بار دیگر قدرت خود را در تمامی زمینه‌ها از ساخت گوشی تا ارائه خدمات و تولید لوازم جانبی جدید به نمایش گذارد. نوکیا BH-221، هدست بلوتوث جدید نوکیا تنها یکی از آنها بود.


نوکیا BH-221 هدست بلوتوثی است که رادیو اف‌ام هم دارد. گردش 360 درجه‌ای گیره به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش را با بهترین زاویه‌ای که می‌توانید آن را مشاهده کنید تطبیق دهید.

با یک ضربه کوچک به گوشی خود که مجهز به فناوری NFC است، به راحتی به آن متصل شده و از شنیدن موسیقی دلخواه یا برنامه‌های رادیویی لذت ببرید. صفحه‌نمایش روشن OLED در نوکیا BH-221 شماره مخاطبانی که با شما تماس گرفته‌اند را نمایش می‌دهد. کیفیت صدای عالی با این هدست بلوتوث با وجود فناوری پردازش دیجیتال سیگنال و تنظیمات صدای زیر و بم (Bass & Treble) تضمین می‌شود.

نوکیا BH-221 در رنگ‌های سبز، سفید، مشکی، آبی و صورتی و سرخابی با قیمت 59 یورو به بازار عرضه می‌شود.

این هدست بلوتوث مکعب شکل 28 و نیم گرم وزن دارد و ابعادش 45.9x45.9x18 میلی‌متر است. نوع رابط این هدست برای شارژ کردن میکرو یواس‌بی است و مدت زمان شارژ کامل 2 ساعت طول می‌کشد؛ پس از آن می‌توان از 7 ساعت مکالمه و 150 ساعت استندبای بهره‌مند شد.


کلیدهای کنترل شامل کلیدهای عقب و جلو کردن قطعات موسیقی، پخش و مکث موسیقی، کلید کنترل تماس و رادیو است. نوکیا BH-221 از فناوری بلوتوث 2.1 +EDR و NFC برخوردار است. در ضمن در جعبه بسته‌بندی هدست، سه گوشی در سایز کوچک، متوسط و بزرگ با رنگ منطبق با همان هدست برای استفاده در اندازه‌های مختلف گوش وجود دارد. 




دیگر محصول نوکیا، شارژر یو‌اس‌بی DC-16 است که نیروی دستگاه الکترونیک شما را دو برابر می‌کند و قابلیت انتقال را افزایش می‌دهد. این شارژ همراه را به هر گوشی یا دستگاهی که با شارژ یواس‌بی سازگاری دارد می‌توان متصل و آن را شارژ کرد. نوکیا DC-16 را نیز می‌توان با هر گونه شارژر میکرو یو‌اس‌بی دیواری، شارژر فندکی خودرو یا هر کابل انتقال اطلاعات شارژ کرد.

علاوه بر این، می‌توان رنگ آن را با رنگ گوشی تطبیق داد. رنگ‌هایی که برای شارژر نوکیا DC-16 در دسترس هستند شامل آبی، قرمز، سفید و مشکی است.


نوکیا DC-16 طراحی جمع‌وجوری دارد و بسیار شیک است. با برخورداری از وزن 75 گرم و ابعاد 120x23.3x13.3 میلی‌متر، آن‌قدر کوچک و جمع و جور است که حتی می‌توان آن را به راحتی در کیف پول هم جا داد.

از این منبع نیروی اضافی می‌توان برای شارژ سریع و آسان در زمانی که به منبع انرژی دسترسی ندارید استفاده کنید. تنها کافیست در مواقع نیاز آن را به گوشی خود متصل کرده و به کار خود ادامه دهید. 4 چراغ LED با نور واضح شما را از میزان شارژی که برای DC-16 باقی مانده مطلع می‌کنند.


شارژر نوکیا DC-16 تا 2200 میلی‌آمپر گنجایش دارد و هر بار شارژ، انرژی‌ای برابر با 950 میلی‌آمپر برای دستگاه شما فراهم می‌کند. شارژ نوکیا DC-16 حداکثر تا 5 ساعت طول می‌کشد. مدت زمان استندبای این دستگاه نیز به گونه‌ای است که پس از گذشت حداقل 3 ماه در حالت استندبای، بیشتر از 75 درصد انرژی آن کم می‌شود. چرخه عمر باتری نیز تا بیش از 500 بار تخلیه انرژی و شارژ مجدد دوام می‌آورد.
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 13:51 ::  نويسنده : امیربیگی


 


 

 

Nokia 808 PureView

 

مشخصات عمومي
وضعيت : بزودی  
تاريخ ارائه : ماه می سال 2012  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 _ HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.9x60.2x123.9 ميليمتر  
وزن : 169 گرم  
رنگ بندي : مشکی، سفید، قرمز  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : AMOLED  
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 360x640 پيکسل  
سايز : 4 اينچ  
صفحه لمسي : دارد  
قابليت autorotate : دارد  
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابليت پخش موزيک : دارد  
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد  
فرمت هاي قابل پخش صوتي : - MP3/WMA/WAV/eAAC+ player  
فرمت هاي قابل پخش تصويري : - MP4/H.264/H.263/WMV player  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود  
حافظه داخلي : 16 مگابايت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابليت ارتقاء : 32 گيگابايت  
حافظه RAM : 512 مگابايت  
حافظه ROM : 1 گيگابايت  
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM 11  
سرعت پردازنده : 1300 مگاهرتز  
ديتا و اينترنت
پورت : microUSB v2.0  
اينفرارد :    
بلوتوث : A2DPنسخه 3 با  
GPRS : Class 33  
EDGE : Class 33  
HSCSD :    
3G : HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps  
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g/n  
xHTML :    
HTML :    
ارسال پيام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM  
مشخصات دوربين
دوربين : 41 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 5368x7152 پيکسل  
نوع لنز : کارل زایس  
فوکوس اتوماتيک : دارد  
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد  
بزرگنمايي ديجيتال : 3 برابر  
حالت ماکرو : دارد  
تشخيص چهره : دارد  
تشخيص لبخند :    
فلاش : زنون  
فيلم برداري : دارد  
کيفيت فيلم برداري : 1080p@30fps  
دوربين دوم : VGA  
کاهش قرمزي چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگير دست : دارد  
موارد ديگر : قابلیت زوم دیجیتال تا 3 برابر بدون افت کیفیت تصویر

1/1.2' sensor size

ND filter
 
امکانات
سيستم عامل : Nokia Belle OS  
GPS : AGPS  
راديو : FM با RDS  
ضبط صدا : دارد  
شماره گير صوتي : دارد  
فرمان صوتي : دارد  
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آي فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk :    
ويرايشگر آفيس :    
نمايش فايلهاي آفيس : دارد  
نمايش پي دي اف : دارد  
Turn to mute : دارد  
Java : دارد  
Motion Sensor : دارد  
خروجي TV : دارد  
موارد دیگر : صفحه نمایش گوریلا گلس

صفحه نمایش با تکنولوژی Nokia ClearBlack display

پشتیبانی از USB On-the-go

DLNA, UPnP technology

پشتیبانی از HTML5 و Adobe Flash Lite

- SNS integration

نویز گیر با میکروفون های اختصاصی

پورت HDMI
 
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1400 mAh (BV-4D)  
زمان مکالمه : 11 ساعت  
زمان جانشين : 465 ساعت

__________________________________________________________________________________________

 

گروه خبری GSM: نوکیا دیروز در کنگره جهانی موبایل سال 2012 اولین گوشی هوشمند را با فناوری انحصاری خود یعنی فناوری PureView به نام Nokia 808 PureView معرفی کرد. این معرفی تمام انتظاراتی که می‌شد از کیفیت عکاسی یک موبایل دوربین‌دار در گذشته داشت را کاملا از میان برد.


Nokia 808 PureView از حسگر 41 مگاپیکسل با عالی‌ترین عملکرد اپتیک کارل‌زایس تا به امروز و فناوری جدید نمونه‌برداری پیکسل برخوردار است.

41 مگاپیکسل باورنکردنی

بله! 41 مگاپیکسل. اما این ترکیب در مورد ثبت تصاویری به اندازه بیلبورد نیست. به جای آن، با این دوربین می‌توان تصاویر حیرت‌انگیزی در اندازه معمولی با قابلیت مدیریت و تغییر در آنها ایجاد کرد. در اینجا حرف از ترکیب قابلیت‌های مفید است.

این فناوری به این معنی است که برای ثبت نماهایی در اندازه‌های مشخص (مثلا 5 مگاپیکسل) دوربین از فناوری نمونه‌برداری استفاده می‌کند که تا 7 پیکسل را در یک پیکسل "ناب" ترکیب کند و نویزهای تصویری که در دوربین دیگر گوشی‌های موبایل وجود دارد را حذف کند. مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه کاهش در جزییات تصویری که ثبت کردید تا 3 برابر بزرگنمایی کنید و هیچ پیکسل‌ مصنوعی در تصویر ایجاد نمی‌شود.

غیر از این، شما می‌توانید از حالت تصویربرداری خلاقانه یا Creative Shooting Mode استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با وضوح بالای 38 مگاپیکسل ثبت کنید. سپس آن را قاب‌بندی مجدد کنید، برش دهید و بزرگ‌نمایی کنید تا بتوانید بعد از گرفتن عکس و قبل از ذخیره و اشتراک‌گذاری در اندازه دلخواه، بهترین "تصویر در تصویر" را پیدا کنید.

 
فناوری نمونه‌برداری پیکسل عملکرد بهبودیافته‌ی قابل توجهی در شرایط کم‌نور نسبت به دوربین‌های گذشته فراهم می‌کند. Nokia 808 PureView در مقایسه با دوربین‌هایی که بزرگنمایی اپتیکال معمولی آنها در بزرگ‌نمایی کامل استفاده می‌شود، 5 برابر نور بیشتری دارند. در شرایطی که نور مناسب است نیز عملکرد بهبود یافته است، چون این ترکیب امکان تسریع در سرعت شاتر و کاهش تأثیر لرزش‌های دست و تکان‌های دوربین را فراهم کرده است.

ستاره فیلم‌برداری

عملکرد عالی دوربین به ویدیو نیز بسط داده می‌شود. دوربین امکان ضبط با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه با 4 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را به یمن وجود حسگر بزرگ و پردازش قدرتمند تصاویر که از پسِ بیش از یک میلیارد پیکسل در ثانیه بر می‌آید فراهم می‌کند. در وضوح‌های پایین‌تر، توانایی‌های بزرگنمایی با 6 برابر بزرگنمایی در 720p و تا 12 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت در ضبط ویدیویی nHD (360×640) افزوده می‌شود. البته ویدیوی عالی بدون صدای عالی هیچ است.

Nokia 808 PureView استاندارد جدیدی ایجاد کرده است. این گوشی اولین گوشی جهان برای فیلم‌برداری است که امکان ضبط صدا بدون افت کیفیت و مافوق توانایی‌های شنوایی بشر ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید حتی در پر سروصداترین محیط‌ها نیز صدای استریو با کیفیتی شبیه CD ایجاد کنید.



همچنان یک گوشی هوشمند

از دوربین که بگذریم، این گوشی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. درون آن، سیستم‌عامل نوکیا بل با ارتقا بهFeature Pack 1  وجود دارد. این بهبودها امکان عملکرد بهتر، شخصی‌سازی و گزینه‌های سرگرمی، یک مرورگر جدید، جدیدترین نقشه‌های نوکیا و یک نوار اعلام وضعیت بهبودیافته را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های عالی و جدید این است که Nokia 808 PureView  می‌تواند محتوا را با صدای فراگیر ضبط کرده و به هر هدفونی که از فناوری دالبی استفاده می‌کند انتقال دهد.

صفحه‌نمایش 4 اینچ از نوع ClearBlack AMOLED که در زیر Gorilla Glass قرار دارد. داخل این گوشی پردازنده 1.3 گیگاهرتز برای سریع‌تر کردن همه کارها وجود دارد. 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، برای گنجاندن همه تصاویر و ویدیوهایی که ضبط می‌کنید نیز در این گوشی دیده می‌شود.

Nokia 808 PureView  با وجود این همه امکانات که درون آن گنجانده شده تنها کمی از نوکیا N8 بزرگتر است؛ در حالی‌که وزن آن در مجموع به همراه باتری 169 گرم است. مدت مکالمه با این گوشی در شبکه 3G یا نسل سوم 6 ساعت و نیم و زمان استندبای 540 ساعت است.

آی‌فون پول‌سازترین گجتی است که اپل می‌سازد، به تازگی شبکه ABC مستند جالبی به نام A Trip to the iFactory پخش کرده است که در آن اطلاعات جالبی مطرح شده است. یکی از نکات جالب در این مستند، اطلاعاتی در مورد مراحل ساخت آی‌فون از مرحله تأمین قطعات تا موناژ و بسته‌بندی و ارسال به بازار است.

به گزارش یک پزشک، قیمت متوسط یک دستگاه آی‌فون حدود ۶۵۰ دلار است و هزینه ساخت هر آی‌فون ۲۹۳ دلار است.

از ۲۹۳ دلار مصرفی، حدود ۲۰۰ دلار صرف تأمین قطعات و مواد اولیه می‌شود، پس ۹۳ دلار برای ساخت و جایگزینی دستگاه‌های معیوب و نقل و انتقال آی‌فون به فروشگاه باقی می‌ماند.

تحلیل‌گران برآورد می‌کنند که هزینه مرحله ساخت یا مونتاژ آی‌فون تنها ۱۲٫۵ تا ۳۰ دلار باشد.

جالب است بدانید که برای ساخت آی‌فون ۱۴۱ مرحله در خط تولید باید انجام شود، کامل شدن هر آی‌فون ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

از این ۲۴ ساعت، ۶ تا ۸ ساعت، صرف نصب و تست نرم‌افزار می‌شود، پس ۱۷ ساعت برای مونتاژ سخت‌افزارها باقی می‌ماند.به کارگران خط تولید در ازای هر ساعت کار به طور متوسط ۱٫۷۸ دلار دستمزد داده می‌شود.

از ضرب ۱۷ ساعت، زمان لازم برای مونتاژ آی‌فون در ۱٫۷۸، عدد ۳۰ به دست می‌آید که هزینه کل مونتاژ سخت‌افزاری هر آی‌فون است.

اما باید در نظر گرفت که ممکن است بعضی از مراحل ساخت به صورت خودکار با دستگاه انجام شود و به علاوه ممکن است که در بعضی از مراحل کارکنان در انتظار پایان یک مرحله برای شروع مرحله بعد بمانند. تخمین زده می‌شود، که انجام هر مرحله ۳ دقیقه زمان لازم داشته باشد، در این صورت طول زمان کل مونتاژ را تنها ۷ ساعت می‌توان تخمین زد و هزینه مونتاژ حدود ۱۲ دلار می‌شود.

البته باید تأکید کنم که همه محاسبات بالا تخمینی هستند و فکر نکنید که اپل از هر دستگاه آی‌فون بیشتر از ۳۵۰ دلار به جیب می‌زند، چرا که باید هزینه تحقیقات و توسعه، طراحان و مهندسان و بازاریابی را هم به حساب بیاورید.

 شرکت HTC در حال برنامه‌ریزی است تا چهار مدل از گوشی‌های هوشمندش را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند.

به گزارش موبنا، شرکت تایوانی HTC سخت مشغول برنامه‌ریزی است تا گوشی‌های جدیدش را برای کنگره جهانی موبایل که 27 فوریه (8 اسفند) در اسپانیا برگزار می‌شود، آماده کند.



بر اساس گزارش Pocketlint.com، یکی از گوشی‌های این برند تایوانی One V نام دارد. این گوشی از پردازنده یک گیگاهرتزی با یک گیگابایت RAM و دوربین 5 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیو با کیفیت 720 پیکسل بهره می‌برد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی قابلیت صوتی Beats Audio است که کیفیت فوق‌العاده صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
One V همچنین از آخرین نسخه سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد.

گزارش‌ها حاکی است One V همراه با گوشی‌های One X و One S در این رویداد بزرگ جهانی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است One X یک دروید چهارهسته‌ای است و One S از پردازنده چهار هسته‌ای بهره خواهد برد.
از سوی دیگر انتظار می‌رود HTC گوشی دیگری با نام One XL به بازار بارسلون بیاورد که اطلاعاتی راجع به آن منتشر نشده است.

در حالی که شایعات زیادی درباره این گوشی‌ها منتشر شده، رونمایی و عرضه آنها در کنگره جهانی موبایل امسال که قرار است هفته آینده در بارسلون اسپانیا برگزار شود، توسط HTC تایید نشده است.

 

شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 20:16 ::  نويسنده : امیربیگی

سونی اریکسون با عرضه اکسپریا پلی یک ریسک بزرگ را شروع کرد و البته توانست با مدیریت خوب خود تا حدی به فروش دلخواه خود دست پیدا کند.

بنابر گزارش فارنت، با این حال شایعات جدید حکایت از این دارد که سونی این بار بدون اریکسون در حال پیگیری عرضه نسل دوم موبایل کنسول پرتابل خود است که البته طراحی آن تفاوت چندانی با نسخه اصلی و اولیه ندارد.

مشخصات فنی این تلفن همراه که البته هنوز رسما تائید نشده عبارت است از:

صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با تفکیک‌پذیری ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلاش و پردازنده دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی S4  که به سیستم عامل اندروید ۴.۰ مجهز شده است.

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا خاطره هر گونه دستگاهی که نام اریکسون را در کنار خود می‌بینید به ترفندهایی از اذهان پاک کند.

 

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس abworldlife.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 34884
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1